Fortfarande GRAVID!!



Jaa..som ni ser så ha mitt tillstånd inte förrändrats nämnvärt! Trots fullmåne och allting igår!! Jag laddade med mackor och varm choklad och kände mig verkligen redo!! Så redo som man kan bli iallafall.. men Icke!! jag vaknade halv 6 på morgonen och ingenting hade hänt!
Däremot fick jag ett mycket glädjande sms av min kompis Lotta i Ekenäs, hon och jag ha ju alltid haft beräknat ungefär samtidigt..och mycket riktigt även denhär gången hann hon före mig!! :)
Noah fick en lillebror inatt, 2740g och 49cm lång!! Jag har ännu i skrivandets stund inte fått tag på den glada mamman, så jag vet inte så mycket mer! stort grattis till hela familjen!!!
Själv ha jag varit till Mödravårdscentralen idag, för hoppningsvis för sista gången..Läget är stabilt, inget blod i urinet, lågt blodtryck och stor mage..symfus mått på 40cm. Barnets huvud ligger långt nere i mitt bäcken, men är INTE fixerat. Bm uppskattade barnets vikt till långt över 3 kg, och det förvånar mig inte alls!

Nästa gång jag bloggar hoppas jag kunna skriva och visa bilder på nåt annat än min stora mage..förhoppningsvis ha våran syster/bror anlänt då! :) molly sa imorse när jag berättade att Lotta och Peter fått en pojke ;" Mamma alla andra bara får och får, när ska vi få nångång då?! D e orättvist!!" Jaa..det kan man ju tycka.."Lillebror" tar det lugnt..han är väl inte redo ännu!!
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia

GulleMolly!!!

Inte undra på att "han" vill vara kvar, ni har väl kallt säruppe...

Tyvärr har jag ju fortfarande en väl fungerande hjälm så jag får väl snällt vänta tills den "råkar" spricka eller något... Hihi...

Kram på er

2011-01-18 @ 16:46:34
URL: http://mattelins.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår att ni börjar bli utväntade allihop. Snart, mycket snart är ni dock fem i familjen. Skall bli såå spännande att få höra om er lilla/e. Lycka till när det väl bär av!

Stor kram

2011-01-18 @ 20:32:30
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Marie Brander

Lycka till nu på slutspurten! Tänker tillbaka till förra året samma tid då vi gick och väntade. 12 dagar över tiden. Inget roligt men man överlever. Nu tänker jag att det är värt det för det är roligare för barnet ju längre från jul det hinner gå till födelsedagen, eller hur?



Lycka till med förlossningsarbetet!!! Blir nästan lite avis. Tänk att få krysta fram en liten bebis!!! Underbart!

2011-01-18 @ 20:33:00
Postat av: Ulrika

Du är så fin!!!

2011-01-19 @ 00:00:42
Postat av: ramona

ojoj vilken fin kalaskula...

jag var på mitt sista ultra i går...v 37... min skrutt ligger runt 2.9... o ligger långt ner den med... så hoppas det inte tänker vänta så länge till... hm.. man kan ju alltid hoppas!!

Lycka till nu!!!

kram

2011-01-19 @ 09:45:35
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Sofie

Ja du min vän jag tror att du om möjligt blivit ännu större än när vi träffades.. fin är du fortfarande ivarjefall! Ta nu och vila upp dig med goda böcker ett par dagar till, såg att ni skulle få busväder på Lördag och då får vi hoppas på att han/hon tar det med ro den dagen..



Ta hand om varran o krama din familj!

2011-01-20 @ 13:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0