Höstlov i Ekenäs!

Vi har precis kommit hem efter nästan en veckas ledighet och vistelse hos mommo och moffa i Ekenäs skogarna.

Korvgrillning och plättstekning uppe i skogen är ett vanligt och mycket uppskattat inslag i våra vistelser! Jag och tjejerna tog bilen ner till Sthlm och färjan över några dagar innan Marcus som tyvärr var tvungen att jobba! men han kom med flyget några dagar senare, jag kände att det blir lite väl tufft att köra båda resorna helt själv,med mina små bustjejer! Fast jag måste ju säga att dom klarade den drygt 8h bilresan väldigt bra, dom är så duktiga så! Med lite planering och MYCKET matsäck fixar man det mesta!! haa..haa!



Trots att vi hade ett ganska späckat schema hann vi med att ta det lite lugnt och bada och mysa och leka åxå!

Tjerena älskar att klä ut sig och dansa runt med sina hattar och handväskor! tur att mommo ha fixat i ordning en hel låda med bara utklädningskläder och fina halsband!



En dag busade vi såklart med Minis kompios Noah i Österby..



Och en annan dag träffade vi kusinerna från Tenala..Mini och Izabella busade hårt!



Och så träffade vi såklart Adde och Andrea! Vi hade ett gemensamt kalas för alla små och stora jubilarer som fyllt år under hösten som varit.. Adde och Izabella fyller båda år den 25 september, Mini i Augusti och så blev ju molly 5 år nu den 30 okober. (mommo får vi inte heller glömma hon fyllde ju år 15 oktober!!)

Nu är snart Adde och Mini lika stora! dEt skiljer ju bara 1 år! Så det är inte så mycket egentligen..



Kalas tjejer Mini & izabella 3år och Andrea drygt 2 år!



Moffa med några av sina snart 7 barnbarn!! Jaaa..famnen räcker snart inte till! Fast där ser nog Molly till att hon får sitta iallafall..;)



Sen bar det av hemåt igen...Viking Line känns som vårt andra hem ibland!! Tjejerna känner sig som hemma iallafall..dom hittar överallt!



I stockholm stannade vi till på en mysig familje frukost hemma hos familjen Björn och Lena. Vi har snart en liten dagisgrupp på 6 barn när bara vi ses! DEt blir sådär härligt stimmigt och stökigt! Och man känner sig alltid lika välkommen! :)



Och alla ni som hört´om min nya hobby undrar säkert hur det går?! Jaa..vad säger man..sakta men säkert och jag stickar väl hellre än bra kan man väl åxå säga! Det blir både snett och vint och rutorna till lapptäcket blr ju inte ens lika stora..men men..Mini blir säkertöverlycklig när det är färdigt (om det nånsoinn blir det..)
Nu har jag snart 10 rutor klara..så då fattas det "bara" 40. Alla som känner sig manade kan ju gärna få bidra med en eller annan ruta!! :) 30 maskor i någon glad färg, mer än så begär vi inte!! :)
Nu om nånsinn är jag väldigt imponerad av all dom som lyckas sticka sockor, vantar och t.om tröjor, herregud jag har fullt upp att sticka rakt (och trots det blir det snett..) Haa..haa..men vänta ni sista lappen kommer att bli perfekt!!

Min lilla kula växer med fart nu! Lillebror sparkar och bökar runt som bara den och jag har svårt att hitta en skön position när jag ska sova. 10 kg tyngre och rejält mycket klumpigare..men jag vet ju att det är värt all nästäppa, foglossning och halsbränna i hela världen!!
Nu är vi i vecka 29! Så det är endast 10-11 veckor kvar..(jaa..det blir inte längre!) Inom Januari ska "lillebror" vara hos oss ha jag bestämt! Sen ska vi ju flytta in i vår nya lägenhet, så då hinner vi inte föda barn...;)

Just nu kämppar vi med en hosta från h-et!! Mini hostar hela nätterna och ingen får sova! mest synd är det ju om henne såklart, men man är ju inte pigg efter flera vaknätter kan jag säga!!! Idag ha vi löst ut en dunder medicin på apoteket som ska hjälpa oss att sova och hosta mindre!! Håll tummarna att vi får en lugn och skön helg med bra nattsömn!!
Tjing!!

 


Kommentarer
Postat av: lotta

Oj, vad rund du blir på bild. Känner mig riktigt liten...;) Och vad stora alla kusinerna blivit. Ha inte sett Andrea på ett år tror jag.

Och Minis frisyr blev ju väldigt tuff!

När det gäller lapptäcket - kämpa på, du blir ju bara mer flink med varven!

Hoppas vi alla får sova i natt! Ha d gött!

2010-11-05 @ 21:30:06
Postat av: Markus (husbund)

Om marica har tagit stickningen till sitt hjärta kan jag bekräfta. Så fort jag närmar mig får jag en trä pinne i sidan. Jag fruktar bara att trä pinnarna ska komma inn i vårt sov rum. Det kan det bli farligt. Då måste jag nog STICKA... ni fattar. STICKA. HAAAAAHAAAA jag var bara tvungen.HAHAAAHHHAHHAH

2010-11-05 @ 22:07:56
URL: http://minimollyblogg.se
Postat av: Ulrika

Marcus du är jätterolig!!! ho, ho, ho...

Oj, vad magen växer fort. Två veckor sedan vi sågs och det är jättestor skillnad!! Fint!!

Vill ses snart!

Kram

2010-11-05 @ 22:44:39
Postat av: Anonym

hej ica m familj



Vilken kula du har...kommer ut en riktig bjässe tror jag. Måsta bara rekommendera en skit bra hostmedicin som vi använder den heter coccilana, 1ml o barnen sover som grisar utan att hosta. den innehåller morfin så den dämpar hostreflexen, därför ger jag bra till natten så att dom får hosta på dagen.Va du e duktig som stickar....själv försöker jag sy retroklänningar i velour o dom blir faktiskt ganska bra, lycka till! Hoppas att ni sover gött

ha de bra

Kram anna

2010-11-06 @ 19:27:21
Postat av: ica

Tack för tipset Anna! Det är just den hostmedicinen som vi fick av farbror doktorn!! Bra att höra av andra att den är bra! Ikväll fick jag faktist i mini 2 ml utblandat i saft. Hoppas det ger resultat inatt! Jag ska ta en liten hutt jag åxå..ha..haa!

2010-11-06 @ 20:39:30
Postat av: amanda dagens blogg tävling ♥

fina bilder :)

2010-11-06 @ 21:27:34
URL: http://amoriito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0