Sorgearbete!

En väldigt viktig del i vårt liv har idag lämnat oss...Mini sörjer mest av oss alla men även mamma har fällt en och annan tår... Mini har lämnat sin napp!! Alla som känner henne VET hur viktig den är för henne och även för alla oss övriga i familjen! (Av många orsaker..)

Imorse bytte Mini till sig en väldigt söt baby docka i den lokala leksaksaffären, väldigt nöjd med sitt beslut förklarade hon stolt att idag är hon en stor tjej och ha slutat med nappis!
Allt var frid och fröjd  ca 2 h..sen ville hon ha tillbaka nappis! Hon grät hjärtskärande i nästan 1 h. Jag tyckte såå synd om henne. Som den hormonstinna mamma jag är snyfatde jag i kapp med min lilla ängel..
Sen gick vi på picnic! Och så åkte vi till chokladfabriken, vem ha sagt att det inte hjälper att tröstäta lite choklad även om man är en liten tjej?! Både mor och dotter blev genast lite gladare :)

nu hoppas jag bara att den första natten går hyfsat bra! Klarar vi den så klarar vi allt!!! vi har altså gjort oss av med varneda en liten nappis, eftersom jag vet hur svag jag är, och jag tänker INTE köpa några nya förrän nästa lilla knodd ev.behöver det!
Ge mig styrka allihop!!! Jag och Mini kommer att behöva all styrka vi kan få just ikväll/inatt! Men jag lovar- Vi kommer att klara det här!!! Tillsammans!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vau! Men det är nog nu fighten skall tas har vi också konstaterat, snart kommer ju följande möjliga tuttsugare. Vi kör fortfarande med vår ena och det känns ok när han alltid haft två eller helst tre. Visst har han begärt flera tuttar när han blivit trött, men det har funkat hur bra som helst med att påminna honom om att han ju slängt tuttarna. Sen är väl följande steg att slänga den sista...:( Ni får ha dockan tätt bredvid i natt. Den här natten blir väl kanske inte den bästa av nätter, men om några dagar är ni av med nappis-gnället! Och Minsan kan vara stolt över att ha blivit "stor flicka" ;)

Lite extra energi till er i natt då alltså! Lycka till! Det fixar ni nog!

2010-07-29 @ 21:17:09
Postat av: Ela

Lycka till! Jag skall tänka på er i natt :) Hör av dig och berätta hur det gick...

2010-07-29 @ 22:49:05
Postat av: Sofia

Stora tjejen!!!

Lycka till!!!

Kramar

2010-07-30 @ 10:16:00
URL: http://mattelins.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hur gick natten? Riktigt illa eller överkomligt? Hur det än gick, så gär det säkert bättre ren i natt. Hör av dig!

2010-07-30 @ 15:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0