Familjen Pettersson..

Det är såå himla kul att lyssna på vad dom små liven kläcker ur sig ibland! Tjejerna är fortfarande VÄLDIGT pappa frälsta efter vår lilla separations fas på några veckor här nyligen. Så när Marcus komme rhem från jobbet är det ingen som får muntur då bara bubblar det om dom små tjejerna med frågor och berättelser från hur deras dag har varit och vilka stora framsteg de har gjort... Mini sa  bla. att hon blev SUPER lessen när han åkte på jobbet! Marcus förklarade då varför vi vuxna måste jobba, och Mini frågade;" Hade du kul på jobbet idag pappa?" Jaaa..det var helt ok faktist, sa Marcus då. " Men det har jag svårt att tro!" Sa Mini då. " Fast jag älskade dig endå fast du var på jobbet!" Säger den lilla ängeln. " Älskade du mig fast du var långt borta, pappa?" Jaaa...

Från det ena till et andra så är det säkert många som undrar hur Floyd nu ska göra med sin skidlärarutbildning/jobb på johssons El... Och nu kan jag meddela att han har bestämt sig för att ta det faderliga ansvaret och jobba istället! Jag känner mig lite kluven inför detta, jag ville ju verkligen att han skulle gå den där utbildningen, men samtidigt så kan jag ju nu tycka att jag känner mig aningen lättad att han ska jobba, finnas hemma för oss! sen är det inget som säger att han inte kan gå utbildinigen om 1 år eller så, då ha det väl lugnat ner sig lite i våra liv igen..eller så är det nåt nytt på G då igen! Inga fler barn iallafall..det kan jag lova!!

Jag var till MVS igår med mina tjejer i släptåg, skrev in mig och vägdes och tog en massa blodprov. Det visade sig att jag hade väldigt lågt blodtryck och att mitt HB låg på 104 redan nu i vecka 15! Det förklara varför jag ha kännt mig både yr och trött rentav orkeslös med jämna mellanrum! men nu ha jag laddat upp med järn tabletter och vitaminer och mineraler..så kanske det vänder igen!
Förövrigt om man inte tänker på halsbränna, yrsel, hemoroider,nästäppa osv. så är det en ganska lätt att vara gravid just nu!! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, de är för härliga de små!

Skönt att ni kommit till ett beslut avseende hösten och vintern för Floyd. Hoppas han känner att det är rätt, men som du skrev, utbildningen finns ju kvar.



Hoppas din yrsel blir bättre och att du får upp ditt HB. Din slutkläm vad du lider av fick mig att skratta, en som aldrig varit gravid skulle skrämmas direkt bara av det, det märks att du är erfaren av graviditeter som tycker att det är helt ok med de åkommorna.... Ha,ha!

Ha det superbra nu gumman.

2010-07-28 @ 09:40:03
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jaså, pratbubblorna fortsätter :) Jag fick höra hur dum jag var på vägen hem några gånger, hur kul är det?! Hemresan blev ingen hit som bekant... Men idag slängde han sina tuttar i roskis, helt självmant. Lite senare behövdes de, som tur var hittade han en i sängen. Men ett första steg i alla fall.

Fick du höra några hjärtljud på kontrollen då? Och vad var ditt tryck om det var lågt? Må så bra!

2010-07-28 @ 12:03:02
Postat av: Ica

Oj! Slängde han dem aldeles själv!! dEt var inte illa! Vi ska ta den fajten lite senare.. Minns inte vad jag hade för blodtryck. Och hjärtljuden fick jag inte heller höra! Det gör man först efter ultraljudet!!! mycket konstigt! jag ha ju fått höra dem i vecka 11 redan! nåja..jag får ge mig till tåls..

Må så gott ni me!

2010-07-28 @ 18:22:43
Postat av: Tina

Adrian säger oxå SUPER lessen på rikssvenska och "hötter" med fingret som Mini :D Nu blev jag igen påmind om varför jag inte ska bli gravid igen ;) Tack för de!

2010-08-02 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0