Tuc-Tuc!!

Halloj!
Vad roligt att det ar sa manga som foljer var resa!
Nu har vi vidgat vara vyer lite grann..och av rubriken forstar ni sakert att vi akt Tuc-Tuc! Plotsligt far man se en helt annan sida av Thailand, bara 10 minuter ifran alla turiststrak! Vi akte till en annan strand, med harliga vagor, rent turkosblatt vatten och mycke mindre folk! Tjejerna alskar att aka Tuc-tuc, vad mycket luft jag far sa Molly! Mini alskade ju sjalva ordet, och gar om kring och sager Tuc-Tuc hela tiden.
Tjejrna far sa mycket uppmarksamhet hela tiden, nu forstar jag vad du menar Linda! Det gar nastan inte att ga forbi en Thailandare utan att de ska fram och prata och kanna pa tjejernas har. Iborjan var Mini jatte sur och arg mot dem, men nu ha hon lart sig att det lonar sig att le mot dem. Da far man presenter! Allt fran sma blommor, plastgrodor, choklad..you name it! Molly tror att dom pratar finska! Nastan lika omoljgt att forsta, men dom flesta kan ju lite engelska iallafall.
Vi har fortsatt att ata middag pa Charlies, restaurangen med lekrum. Da far barnen mat dom gillar, dom far leka med andra barn och vi foraldrar far sitta och ata middag och dricka drinkar i lugn och ro... Ett vinnande konsept helt enkelt! Dessutom har vi markt att menuerna ser nastan likadanna ut pa dom flesta stallen. Vi har traffat en annan svensk familj med 2 barn som snart varit har i en manad, dom sager att det ar forsta gangen som dom riktigt kan slappna av pa hela resan,sen dom hittade Charlies! Vi at frukost pa deras hotell och badade i deras enorma pool idag. Molly var helt lyrisk!! Hon ville aldrig sluta bada! Hon larde sig att simma idag!! Fram och tillbaka simmade hon hundsim i den 25m langa bassangen! (med simpuffar, men enda)
Nu har jag varit pa thai olje massage 1h! Huur underbart som helst!! 50 kr kostade det! Helt lojliga priser!! Nu ska jag ga varannan dag ha jag bestamt mig:) Skont med lite egen tid. Marcus ska ju bade dyka och klattra nar vi kommer till Krabi.
Jag har bokat var resa till krabi, pa tisdag morgon plockar dom upp oss pa hotellet, kor oss till farjan som tar oss till krabi pa 1,5h. Perfekt!
Jag kommer tyvarr inte att lagga in nagra bilder salange vi ar har nere, ni far ge er till tals tills vi kommer hem. Jag ar radd far att det ska ga som for Linda & Patrik, att minneskortet blir forstort. Sa jag avvaktar!

Nu ska jag ga och kolla om min familj har vaknat fran sin power nap. Vi ska ga ivag pa manikyr jag och Molly. Kanske Mini axa blir sugen...Sen blir det Charlies och middag med familjen fran Goteborg som galler!!
Vi har ju ruggat om var dygnsrytm kan jag tillagga, vi lagger oss runt halv 12 hela familjen och sen hinner vi just och just upp tills frukosten slutar serveras vid halv 11! Ganska skont. I vanliga fall brukar flickorna sova en stund pa stranden, Molly i  nan solstol och Mini i vagnen.
Ha det sa gott i sno stormen!!
Kram Fam.Pettersson

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att ni har funnit er tillrätta!

TIps på thaimat som William gillade; chicken yellow curry powder med ris och fried rice i olika former.

För att inte tala om deras pannkakor då förstås, elelr frukt. Tänkte ifall ni någon dag inte kan gå till charlies.

I Ao Nang finns det också en restaurant med skandinavisk barnvänlig meny, men ingen Charlies vad jag vet. Minns inte vad den heter men den ligger ca 70 meter upp i backen från stranden sett. Ni hittar den nog, de har till och med menyer på svenska...

De har dessutom en restaurant med grillbuffé, där hittar alla något de gillar och det ingår glassbuffé till effterrätt... =)

Passa på att njuta av billig massage, det är underbart!

Ha det bäst och sola lugnt!

2010-02-21 @ 15:36:40
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅÅÅhhhh, de låter så skönt - vi vill oxå! =) manikyr för dig och barnen låter ju som en vinnnare, det tycker säkert Molly om! Jepp, massor med bilder måste det ju komma sen bara ni kommer hem!!! Ha de så bra så länge! kramar från lilla familjen Ekholm

2010-02-21 @ 17:08:40
Postat av: Linda

kom på ett till tips; I Patong finns det en Hello Kitty affär, allt är rosa och fullt av Kitty, kanske något att göra ifall ni råkar få en regnig eftermiddag. Den är inte så stor men tillräckligt för två små tjejer som era. Den ligger på strandgatan. kram

2010-02-21 @ 18:53:34
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Marika

Kul att ni har det så bra!!!! Det är bara att passa på å njuta för när ni kommer hem är det bara att klä på er igen.

-20 på Åland i natt så de e väl -40 i Åre :-)



Ha det bra! Kraaaam

2010-02-21 @ 21:02:42
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Marika skrev det jag tänkte skriva... Fy fan, vad det orkar vara kallt här! Men jag blev lite varmare inombords när jag drömde mig genom ditt inlägg ;0) KRAM

2010-02-22 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0