Krabi- Aou nang!

Hej pa er!
Nu har vi landat i Krabi. Efter en helt ok batresa och transfer fram till vart hotell, har vi nu blivit hemmastadda har, efter 2 natter. Yjejrna ar overlyckliga over den enorma poolen och det stora hotellet med bade fiskar och apor runt hornet. Marcus har bokat in sig pa en hel dags dyk utflykt pa fredag. Jag overvagde att folja med med tjejrna, men eftersom vi inte tar iland pa nagon starnd alls, kandes det som ett bra allternativ att stanna vid poolen med tjejerna! Da far vi  alla en bra dag tror jag!
Nu letar vi boende pa Raile beach, vi skulle sa garna vilja dit, bo i en bungalow pa stranden som vi gjorde forra gangen. Nu bor vi som sagt jatte fint, men det kanns inte riktigt som vi, allt ar dessutom jatte dyrt har, for att vara i Thailand. Och stranden i Aou-nang ar ju langt ifran kritvit och barnvanlig. Sa pa lordag drar vi harifran, boendet ar fortfarnde osakert, men vi ska ut till Railey idag och kolla lite..
Igar  var jag och Molly pa olje massage..hennes forsta massage sa jag var lite osaker pa hur hon skulle reagera..men hon tyckte det var jatte skont och somnade nastan. Thaitjejen som masserade henne var imponerad att hon lag sa stilla!
Med Mini har vi fullt upp kan man saga..hon har en tendens att vilja ge sig av pa egna aventyr och hon lyssnar inte speciellt mycket pa vara protester! Barnvagen som vi hade med oss, som vi planerade att hon snallt skulle sitta i, den ar nastan oanvand! Hon vill knappt sova i den langre! Det ar san skillnad pa systrarna, ar Molly trott sa satter hon ogonen fast och somnar i princip var som helst, pa batar, under en palm pa stranden, i en stol..men nar Mini blir trott gor hon haon allt hon kan for att INTE somna!! Men vi har markt att hennes humor ar mycket battre om hon ar med bara marcus..jag vet inte vad jag gor med henne..men gnallig ar bara fornamnaet!!
men annars har vi det bra, oftast leker tjejrna fint ihop, vi har kopt lite strandleksaker som dom graver och bygger och lagar mat med pa stranden!
Jag hor av mig igen..nu ar jag sa svettig sa jag kan inte tanka langre! Ingen AC i receptionen!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Sola och bada lite för oss också! Ha en fortsatt skönt semester! Kram

2010-02-25 @ 08:42:32
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Förlåt, men sitter bara och småler när jag läser om Mini. Det hör till aug. -07-barn kanske...;)Kan tänka mig att Molly är som fisken i vattnet. Ha de bra alla!

2010-02-25 @ 15:11:13
Postat av: Linda

På något sätt är det jobbigare med barn som inte kan sitta still på semestern då man mentalt ställt in sig på att få ta det lite lugnt, men det är inte något att göra något åt. Jag vet hur du/ni har det, hoppas ni kan njuta ändå.

Ta en båtutflykt till Poda Island när ni är i Ao Nang. Den stranden är INTE rolig, men det kostar knappt något att åka till Railey eller phr Nang över dagen. Däremot tyckte vi att kvällsaktiviteterna var bättre i Ao Nang och valde att hellre åka på dagen än på kvällen. Hoppas ni hittar något bra boende så att resan blir så som ni önskar.

Njut av sol och värme, här är det allt annat än varmt. Dock har det varit sol de sista dagarna, underbart fint då solen lyser på all gnistrande snö.

2010-02-25 @ 19:06:36
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Viola

Hej på er Pettersons! Roligt att se att ni har det skönt och bra i solen. Här i Österby är det fullt upp med snöarbete....

Må väl! hälsningar Viola

2010-02-25 @ 19:19:02
Postat av: Sofia

Hej på er...

Skönt att komma ifrån all snö i det här landet.

Tycker det låter likt någon det där med att ge sig av på äventyr...

Ha det toppen...

Kramar



2010-02-25 @ 20:50:26
URL: http://mattelins.blogg.se/
Postat av: Tina

Aah, jag sku oxå behöva sol och värme, här e bara snö och snö. Vi ser snart int ut genom fönstren mera.. För tillfället e jag på nattjobb, inga babyn inatt verkar de som, förra natten hjälpte jag en liten flicka till världen :) Kan int fatta att de snart e slut på de här jobbet, nu börjar ångesten komma krypande. Många andra börjar fundera på vart de ska söka sig, men jag kan int tänka mig att fara någonstans i det här skedet.. Nåja.. Allt brukar ju ordna sig till slut.. Nu ska jag läsa vidare i er blogg och känna er värme sprida sig inom mig :) Mini e så cool, jag väntar redan att ni ska komma igen. Adrian hittade påskägg i butiken idag och väntar på att ni ska komma för då ska nog påskhäxan hämta påskägg åt oss alla tror han.. Ha en fortsatt skön semester, hoppas ni alla hålls friska! Kramar..

2010-02-26 @ 00:03:11
Postat av: Vendela

Gillar om det du skrivit! Kul att se en del fina grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0