Glad "lilla-jul" och en mysig första advent!

I jakten på den ultimata "julkortsbilden" klädde jag upp tjejerna och dom poserade "villigt" i olika poser och såg alltid lika glada ut..(not!) Alla ni som har försökt ta en glad julbild med 2 barn vet vad jag talar om..
Här en liten försmak av vad som komma skall..:)




Dom här räknas då till dom mer lyckade bilderna..det är som sagt inte så lätt att både få den bästa bakgrunden, glada barn som är sams och gärna har tomteluva på!




Vi har åkt snow-racer idag åxå...

 



Molly och marcus utanför Årebutiken, på torget. Här kan man vila sina ben i en mysig gunga med äkta renfäll på!



Snacka om stolt tjej!! Nu har även Mini fått slalom utrustning!! Nästa helg ska vi försöka åka lite..dom öppnade några backar borta i Duved redan förra helgen. Och nu har det ju varit rejält kallt igen så nu hålls nog snön kvar!


Mini vägrade ta av sig skidorna, hon klamppade runt ett bra tag i dom 67cm långa skidorna!
Visste ni det att alla barn (som är skrivna här)åker gratis  hela skidsystemet tills dom fyller 15 år!! Det är det enda skidorten i Sverige som har den förmånen. bara det är ju en anleding till att flytta hit!! Eller hur..?!
Hur var det med snön i Sälen  helgen fam. Ekelund? blev det nåt åkande?
Jag lovar att rapportera sen när Mini gjort sin skid-debut! Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Marika

Vilka söta tomte nissor:-) jag bara älskar mollys hååår!vilken kalufs!!!



kram

2009-11-30 @ 13:49:49
Postat av: Marika

Å vilka coola skidor, 67 cm liksom!!! fniss

2009-11-30 @ 13:52:03
Postat av: Björn

Äntligen är säsongen igång. 1 backe och 2 liftar i Hundfjället räddade familjefriden. Alla glada förutom hösäcken Klara som inte fick åka sista åket...

Det syns att ni är på väg mot det härliga halvåret i År(e).

Kram

E´s

2009-11-30 @ 15:56:14
Postat av: Mikaela & co.

Vilka söta tjejer och skidorna var ju hur fräna som helst! Vi måste höras någon dag, vi har ju bokat in lite övernattningshotell nu på vägen upp och ner! Inte långt kvar nu! KRAM

2009-11-30 @ 19:50:38
Postat av: Emma

Jag har inte varit inne på bloggen på länge och nu när jag tittar in så har det kommit två nya inlägg. Kul!

Du lägger ut så fina bilder och det är så kul att se hur ni har det.

Ska ni till Ekenäs över jul? Jag har för mig att du tidigare har skrivit det. Vi skall nämligen fira jul i Åre och det hade ju varit superkul om man samtidigt fick träffa er. Vi är där från den 23 till den 30 dec och bor i Björnen.

Ha det så bra och hälsa familjen!

Kram Emma

2009-12-01 @ 21:34:22
Postat av: sandra pietilä

Hej Ica med Familj :)



Oj vad stora era tjejer har blivit. Helt galet vad tiden går... Hur trivs ni i Åre då? Ni är den coolaste familjen jag vet. Inte rädd för förändring, superkul tycker jag. Omväxling är nog nyttigt tror jag. Jag har ju inte sett dig sedan Linda o Patriks 30 års fest. Hoppas ni har det bra. Tänker på er!

Kram / Sandra

2009-12-07 @ 18:06:32
Postat av: ica

Halloj!

Vad kul att höra från dig Emma! Och Sandra åxå för den delen! kul att ni är påväg upp! Vi kommer att åka över till Ekenäs en sväng jag och tjejerna (17-21 dec) sen hade vi tänkt fira julen i Åre, men eftersom marcus familj inte kunde komma upp så kändes det som om vi vill åka ner..så den 23.12 kommer vi att åka till Småland! Det blire ett himla farande, men det är vi ju vana vid..;) Vi kommer tillbaka från småland på måndagen den 28.12 Så på tisdagen måste vi ju ses! Vi bor som sagt inte så himla långt ifrån Björnen..Guud vad roligt! Har du kavra ditt gamla mobilnr? här är mitt så kan vi ringas närmare; 070-6332923.

ha det gott!

Kram Marica

2009-12-09 @ 21:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0