Bilförsäljning..

Vi tänkte nästan få Marcus bil såld i söndas..eller så kanske inte. Det ringde en finne från Åbo till mig och sa att hanvar intessead av bile och ville  komma och titta på den senare under dagen. Okej..vad bra tänkte vi. Marcus ut och tokstäda bilen, tvätta den utvändigt och invändigt.Ni kan ju tänka er hur den lätt kan bli och se ut, han har ju den enbart till arbetsbil nuförtiden. (och hämta smutsiga barn fån dagis ibland..)+att min kära man har förkärlek för att dricka kaffe i bilen varenda morgon.(varannan mogon spiller han ut allt kaffe på  instumentbrädan...
Jaa..iallfall..finnen skulle ringa när han närmade sig Eknäs så att jag skulle få förklara vägen. Javisst, det blir väl bra tänkte jag, så ingde han jag skulle gå ner till vägen och möta honom och smatidigt föklara (på finska) hur han skulle köra, hålla koll på båda barnen som givetvis sprang efter mig ner till vägen (österbyvägen, en ganska kraftigt  traffikerad väg, där jag inte vill ha mina tjejer springandes..) Närjag står där vid vägen svamlandes en massa konstiga termer på finska som jag inte ens själv förstår,tjejerna hysteriskt spingande runt mina ben, kommer min käcka Marta-förbunds-matlagningslärare cyklandes förbi och vinkar så glatt och ropar hej hej vi ses på måndag, då ska vi laga laxpastagratäng!  Jag undrar såhär efteråt vad jag egnetligen svarade...hoppas jag sa hej iallafall. Just då struntade jag blanka f-n i hennes j-la lax-pasta-gratäng!
Ur finnen från Åbo hittade fram till slut. Han  visade sig vara en ganska sur man i typ 60 års åldern. Sura finnar i den åldern pratar varken svenska eller engelska. Jag förstod ju ganska direkt att loppet var kört när han frågade nåt om ventiler som varken jag eller Marcus kunde svara på. Jag kunde inget om bilen, Marcus kunde lite om bilen men absolut ingen  finska, och det lilla jag kunde var HELT omöjligt att få fram på finska.jag menar vem ha lärt sig vad kamrem heter på finska? Eller landasondlamppa..?! Avgasföroening..?! 
Nej..sen ville det sig ju inte bättre än att tjejerna givetvis hade gett sig f-n på att springa runt bilen i  en himla fart,. skrikande och tjoande som bara små barn kan göra .Sen började Mini plocka in stenar i fälgarna och kasta lite smågrus på bilen. Samtidigt kommer några av grannes kompisar och frågar om inte Viola är hemma...
Jaa..för att göra en lång historia kort så var vi alla ganska lättade när den sura finnen tackade för sig och sa att han skulle titta på en liknande bil till och höra av sig. Vi hoppades nog alla att han inte skulle komma tillbaka!
Och när allt kommer omkring så är ju gamla maggan ganska fin nu när hon är nytvättad och allt..man kan ju inte sälja henne till VEM som helst heller!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha,ha,ha! Kan riktigt se er framför mig. Familjen Pettersson in action. =)

Hoppas det snart dyker upp en glad köpare som blir lika kär i Bettan som ni varit/är.

2009-05-06 @ 20:28:25
URL: http://buslarson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0