Seegt..!

Allting går sååå långsamt nu! Det händer verkligen ingenting på Åre fronten! jag håller på att bli galen! Marcus ha ännu inte fått nåt svar på sina arbetsansökningar, killen som vi skulle hyra hus av svarar inte på våra mail, ingen vill köpa våra bilar..suck! Jag hoppas verkligen att vi börjar få lite medvind snart, man börjar ju fundera om det inte är meningen att vi ska åka?! Fast det är det  väl..?
Ska försöka fixa hyresgäst till vår lägenhet nu iallafall..det kan väl iallafall inte vara så svårt..eller?!

Mitt i allt det här har Molly fått för sig att hon nu skall sluta med att ha blöja på natten, hon är stor tjej nu! Men det lyckas ju inte riktigt som hon hade tänkt sig, att hon vaknar när hon är kissnödig. Så nu får man gå upp och byta lakan och pyamas hos en ganska blöt och besviken tjej om nätterna! Jag vet inte borde man vänta eller ska vi bara envist köra på och hoppas att hon så småningom lär sig? jag är tacksam för alla tips! Jag har ju så svårt att somna om..så nu börjar man bli trött!

Kommentarer
Postat av: Marika

Jaaa de där låter ju lite segt...De e dåliga tider för bilaffärer nu säger Pappa...å han har koll på bilar :-) Men egentligen,de e väl ingen katastrof om inte fina volvon blir såld? de e väl bara att ta med den? eller? den andra får ni väl rea ut...eller nåt...

Boende kan ju va bra att ha och jobb också....de där får ni jobba på lite till! Go 4 it!!!



Att stiga upp på nätterna är ju knappast nåt man älskar men samtidigt är det ju bra att hon vill sluta med blöjan...Hon kanske blir besviken om hon "måste" ha blöja igen? men om hon vill så kanske de skulle va ide att vänta...? Samtidigt,varför skjuta upp "problemet"?Det är ju ganska skönt om hon blir torr till sommaren när ni ska ränna runt och dessutom flytta.Men inte vet jag, man är ju ingen expert direkt...



Hur som helst,lycka till med ALLT! Kram

2009-04-29 @ 12:30:40
Postat av: Linda

Det ordnar sig nog skall du se, det gör det ju alltid för er. =)

Angående Molly så har jag tyvärr ingen erfarenhet av detta. Kan bara önska er lycka till. Men om hon själv vill sova utan kanske ni bör uppmuntra henne först och främst och ge det några nätter till? Om ni bara orkar förstås...

Glada valborgskramar från oss

2009-04-30 @ 21:16:53
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Björn och Lena

Hej hopp!

Det där med kiss i sängen får man leva med... ett tag. Det blir nog bra tids nog, men en plastfilt under lakanet är ju aldrig fel.

Sedan tänkte jag be om ursäkt, fast ändå inte ser jag. Vi hade styrelsemöte med FÅ i onsdags och jag råkade outa att ni skulle flytta. Sen sa jag inget mer. Alla blev ganska frustrerade! Den bästa gissningen var att ni köpt klubblokalen nere vid Hammarbybacken.

På tal om Hammarbybacken. Jag antar att ni kommer och förgyller premiären nu på söndag! Om inte så får ni i alla fall ha en riktigt glad helg med många stora protestplakat mot allt som inte riktigt går er väg just nu. Men även det är som sängkissningar, det ordnar sig snart och blir toppenbra och då glömmer ni snart alla uppesittarnätter. Ha det bäst trähäst!!

Kramar

Björn och en numera sovandes Lena

2009-04-30 @ 23:17:40
Postat av: Erica

Inte kul med blöta sängar,men det går ganska snabbt över.Med några bakslag. Men ett tips,Tony tog upp Anton/Isak innan han gick och la sig.Då var dom på toa,jättetrötta.Somna direkt och va torra på morgonen. jag vet ett par kompisar som satte på blöjan när barnet hade somnat för att slippa blöta sängkläder. Men alla har ju sina sätt.

2009-05-02 @ 21:57:08
URL: http://duracellungar.blogg.se/
Postat av: Catharina

Jag säger som Erica - sätt Molly på pottan/toaletten innan ni går o lägger er. Hon kommer somna om på 2 röda o du kan sova natten genom. A win-win situation, helt enkelt. Lycka till!

2009-05-04 @ 10:17:42
URL: http://mammaigrondal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0