Björnar i skogen!

Joo det är sant! Vi fick ställa in vår skogsutflykt på dagis idag pga någon hade sett en björn vandra runt inne på någons gård bara några hundra meter bort! Så det var stort pådrag med poliser och några "jägare" som körde runt och letade efter den vilsna björnen. Stackars Björn! Det ärju så mycket hus överallt nuförtiden, den har väl ingenstans att ta vägen!
Fast jag  skulle ju inte vilja möta en förvirrad björn när jag är i skogen med 15 barn! "Nej, ni får INTE klappa nallen barn! Så, kom här nu, nu ska vi titta på  myrstacken där borta!"
I dagen Västra nyland kan man dessutom läsa att det råder "happy hour" vid sopterminalerna, folk slänger allt från gamla tv;n,målfärg,100-tals kg gammal fisk och en död GRIS! Herreguud! vem slänger döda grisar i soptunnorna? Hur tänker man då?! Och hur luktade det inte när dom hittade flera hundra kilo rutten fisk bland återvinningspappren???
Usch!! Det värsta är ju att det är ganska svårt att få fast dom som "felsorterar" sina sopor...trots övervakning och straffavgifter så fortsätter missbruket,avslutas artikeln. Ojoj!Det händer i Ekenäs!
Måste nog avrunda mina funderingar, det verkar bli en låång natt..Mini hostar och snorar som bara den, Marcus tyckte hon kändes varm...Och tjejernasomska till mommo och moffa imorgon, vara där hela helgen. Imorgon ska jag ha ME & I party och sen tjejkväll med middagoch på lördag ska jag på " sluta-amma-drink-party" till min syster.Så  jag skall faktist vara barnfri HELA helgen! Men..det känns ju inte sååå himla kul om Mini tänker gå och bli sjuk nu.
Jag kommer tillbaka m mer info  omhur helgen har förlöpt! Hadet gott tills dess!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha en skön helg! Hälsa familjen! Kram kram

2009-04-17 @ 08:42:04
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej på er...

Va kul d va å läsa er blogg, ni e ju för gulliga.

Skönt å höra att d e nån mer än jag som har vingar...

Ha d så bra å hälsa familjen från oss.

Kramar från Varberg

2009-04-18 @ 21:01:29
Postat av: Catharina

Ja det kan vara riktigt otäckt att bo i Finland.

Gröndal är mycket bättre. Det läskigaset som hänt här var i veckan när Tvärbanan blev blockerad av en bil som stod i vägen. Hela 20 minuter stod den där innan snälla gubbar gungade bilden till säkerhet och tvärbanan kunde fortsätta.

Vojne vojne...hur var helgen?

Kram.

2009-04-20 @ 10:21:11
URL: http://mammaigrondal.blogspot.com
Postat av: Ramona

huuga... ja inte skulle jag vilja träffa på en nalle när jag är ute i skogen.. då skulle man nog skita på sig :)

2009-04-22 @ 09:38:38
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0