ÅRE!!

Nu i helgen har vi släppt bomben! För dom aldra sista intet ont anande kompisarna.. Så nu kan jag fritt börja blogga om det som snurrar i våra huvuden 24h i dygnet! Vi ska flytta till Åre! Familjen Pettersson goes Åre! Helt j-la sjukt! Men så är det!
Vi har fortfarande ganska  många stora frågor olösta, men allting löser ju sig är våran livsfilosofi! Jag har i pincip fått jobb, ska träffa rekton över åre-Duved området under kristihimmelsfärd. Vi har svarat på lägnhets annonser sedan Januari och fotfarande har vi inget kontrakt! Troligtvis ska vi hyra ett halvt hus som liggeri Björnängen, 3,5 km frrån  åre torg, men vi har inte skrivit på nåt ännu. Vi kollar bara på möblerade grejer, vi tar med oss så lite som möjligt!
Marcus väntar på svar från 3 olika jobb och tjejerna står i dagis kö. Vi har lagt båda våra bilar till försäljning och snart även vår lägenhet! Man kan säga att vi har kastat upp alla bollarna i luften och bara väntar på att dom ska landa... nånstans! Hur allting blir är det ingen som vet...aldra minst vi själva! 

Kommentarer
Postat av: Sara

Spännande! Vi visste ju, men ändå! Så ni ska sälja lägenheten? Trodde ni skulle hyra ut den i andra hand. Det löser ju sig som sagt, det gör det alltid för er :) Lycka till! ska bli kul att följa era planer här på bloggen. Killarna hörs ju säkert under tiden så vi blir uppdaterade per telefon också.

Ha det bra och hälsa din underbara familj! Kram från Sara

2009-04-22 @ 13:00:43
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Marika

Ja nån måste ju bo i Åre också! Å vem passar inte bättre där än ni?? Ni vet att vi kommer och hälsar på...:-)

Själv är man fast på Åland med röven full av låååån.MEN med ett schysst hus och förhoppningsvis snart en fin gård. OCH snart en liten son som ska underhålla oss dagar och nätter. Det känns faktiskt helt ok de också...;-)



Kram



2009-04-22 @ 14:50:46
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: ica

Nej, vi ska inte sälja lägenheten! Vi ska hyra ut den! jag var lite stressad när jag skrev så jag läste aldrig igenom vad jag skrev! Så det blev lite fel!

2009-04-22 @ 20:25:34
Postat av: Anonym

2009-04-22 @ 20:30:11
Postat av: ica

Nej, vi ska inte sälja vår lägenhet! Vi ska bara hyra ut den!jag va lite stressad och trött när jag skrev läste aldrig igenom vad jag skrev! Det blev lite fel...

2009-04-22 @ 20:32:33
Postat av: Catharina

Men va f-n? Åre av alla ställen? Händer det ngt där förutom på vintern??? Kom hiiiiiiit istället!!! Men vad roligt att ni kommer närmare!!! Då är det lättare att ta tåget upp och hälsa på :D Roligt! Kram.

2009-04-24 @ 11:31:37
URL: http://mammaigrondal.blogspot.com
Postat av: Marie E Brander

Hej hej!

Ja det där låter ju riktigt spännande. Så kul! Kram kram

2009-04-25 @ 22:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0