Höstlov och annat skoj!

Senaste veckan har vi varit både på Åland och så i Ekenäs och så i sthlm och nu är vi hemma igen! Tyvärr har vi inga bilder allas från Åland. Vi hann inte ta upp kameran..kanske full fart!



Sötaste kusinerna Sissi och Mini i Mommos införskaffade pyamasar..Hello Kitty givetvis!



Mommo och Milton kom bra överrens från första stund, det tog en stund innan Milton godkände moffa, men sen va dom åxå kompisar. Tyvärr va alla barn sjuka när vi väl kom fram till Ekenäs. Milton hade hög feber och en riktigt jobbig hosta..men i slutet på veckan började vi alla piggna till!

Bus och lek med kompsarna Isac och Noah hann vi åxå med!



Noah och Mini gifte sig flera gånger och pussades om och om igen! Ska bli kula tta se om denna kärlek håller i sig..Dom ha verkligen funnt varanadra och leker alltid (ok för det mesta) väldigt bra! Vilken fantasi!

 

Så firades alla som hade fyllt år under hösten..så det blev ett jätte kalas med massor av paket! Nästan som på julafton! Kul kul!

Mini var överlycklig över ännu en hund till sin samling! Denna nykomling fick namnet Minoa och den kan både skälla och gå!



Vanezza, Izabella; Andrea och Mini spelar spel med Tina.



Glad kille i hytten påväg hem till pappa!



Så ha ajga ju åkt lite färja med mina små barn! Här äter vi kvällsmål i vår hytt påväg över till Sthlm. det gick otroligt bra att åka själv med dom,jag så stolt över mina duktga tjejer! fast dom e ju ganska vana att åka båt..
milton äter surskorpa i min säng..hm..det var kanske inte så smart..det blev aningens smulor..men jag ville inte ha honom på golvet heller..heltäckningsmattan känns sådär halv fräsch faktikst!



I stockholm hos Daniel och Sofie möttes vi av en glad men något sliten pappa Marcus som va väldigt glad över att få hem sin familj!



Och sist men åxå minst fick vi träffa lilla söta och så otroligt fina Joni. Ååhh..kommer dom där modersänslorna nånsinn att försvinna när man får hålla i en aldeles nykläckt litet liv?! Nääee..troligtvis inte! Men jag har ju iallafall insett att jag inte ska ha flera barn, för jag måste klara av att resa och göra saker själv med mina barn, och det kan man med 3 barn men där går gränsen!
Men dom e ju så oootroligt goa när dom e så där små..och det är ju världens häftigaste upplevelse att föda barn, det kommer man inte ifrån, så är det bara!!




Så till nånting heelt annat! V hann precis vinka av familjen Gynter så blev vi påkörda! Pang bara! Som tur var blev det in gen större skada på bilen och barnen märkte knappt att det smällde! men det kunde ju ha gått helt galet! Det va en bil som hade parkerat för nära övergångstället och skymde sikten helt för Markus, så när han svängde ut såg han inte bilen som kom från vänster och körde fullt in i oss!
men som sagt det är bara materiella skador!


Kommentarer
Postat av: Marie Brander

Hej hopp!

Jag är grymt imponerad över att du reser med tre barn över Östersjön. Jag åker knappt till Jönköping med två:)

2011-10-26 @ 14:24:31
Postat av: Emma von Dahn

Hallå!

Känner precis igen känslorna du beskriver om att hålla i en liten bebis. Är så svårt att tänka sig att aldrig mer få gå igenom en förlossning och snusa på en liten. Men just nu känns det som om det räcker mer än väl. När Axel är fem kanske jag känner på annat sätt. :-)

Kram Emma

2011-10-26 @ 20:35:35
Postat av: Marika

Kul med kusiner! Tur att man har dem, vad tråkigt det vore utan dem. Nog för att det ofta är krig också, men det ska väl gå över ? eller...:-)



Är man Finne så är det ingen match att resa över östersjön, eller hur Ica? finns lite kräcka i oss finskor!! haha (inte för att jag gjort det med 3 barn men...)



Mini har fått tillbaka snygg frillan också, sååå fiiin.



Stora Kramen till er!

2011-10-27 @ 16:42:30
URL: http://norgbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det var inget dåligt gäng med barn och då var inte Ålands-slurven med! Det var kul att träffa er igen, nästa gång blir det "rehabilterings-träff" istället för party! Synd på bilen... Kram!

2011-10-27 @ 21:35:55
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0