Gott nytt år 2011!!!

Det var det lugnaste nyåret någonsinn för oss! Och det kändes sååå skönt och helt rätt! Vi va på afterski på Totthotell, sen åkte vi hem och gjorde middag sen blev det vanligt fredags mys för hela familjen och tjejerna somnade före kl.8 trötta efter en hel dag i backen!!
SEn blev det film och en massa godis för mamma och pappa. Marcus firade med sin sista Cognac(iallafall innan "lillebror" ha kommit ut!)
Och jag höll mig vaken till kl 12 och kunde sitta i soffan och njuta av alla raketerna!! såå himla perfekt var det!!

mycket skidåkning blev det denhär helgen..ingen va ju trött eller bakfull, så det va bara att köra på!!

Fast i och för sig tröttheten stod nog jag för..jag sover inte så himla bra nuförtiden..Somnar som en stock, men vaknar eller blir väckt runt 2-3 tiden och sen dröjer det flera timmar innan jag somnar igen..Ha inte sovit en hel natt på månader!!



Här inne växer ännu en liten Pettersson, nu när tomten åxå ha varit väntar vi mer än någonsinn!! Mini frågar nästan varje dag nu om det är idag som lillebror ska komma?! Hon ha bestämt att hon ska följa med till BB för hon har ju en hundvalp i sin mage som åxå måste födas..:)



Just nu är jag rätt trött på min otympliga kropp! Jag ha gått upp 15 kg, fingrar och fötter är svullna, har ont i ryggen, svårt att andas och röra mig och framförallt supertrött!
Så för mig frå han/hon komma när som helst nu!!
Igår (5 januari) trodde jag ju att det var dags, för som om jag inte mådde tillräckligt dåligt så började jag må illa på natten åxå, kräktes upp hela frukosten och kände mig allmänt svag och matt! Men av någon konstig anledning larade jag av en heldag i Östersund med Marcus, vi var och kollade in Förlossningen och beställde en ny soffa. Idag känns det bättre, trots alla kräkningskramper satte altså inte förlossningen igång, det betyder väl att han trivs där inne och kanske är han inte riktigt redo att möta sin blivande famlj ännu, han har ju det nog lugnare där inne, det är ju ett sånt fasligt liv i detta hus kanske han tänker...jag förstår honom!! Ibland kanske han undrar var han ska hamna..Familjen Pettersson i åre, det är din livs lott!!
snart så får vi träffa dig syster eller bror! Molly vill att du ska ha en snopp, medan Mini mer och mer tycker att du ska ha en snippa! molly tycker att det är lättare att ta hand om pojkar..hur hon kan tycka det vet jag inte! men vissa dagar med fröken Mini kan jag förstå henne..Hon kanske inte önskar sig en till likandann iallafall!! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår om du känner att det räcker nu. Men du är fortfarande fint gravid! Sista månaden längtar man ju bara efter att få träffa den lilla/e och att få sin egen kropp tillbaka (nåja, tillbaka och tillbaka, men lite mindre mage i alla fall...)

Hoppas ni får några mysiga dagar tillsammans nu ni fyra innan det bär av till bb för syskon. Tänker på er!

2011-01-06 @ 16:43:21
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Marika

Nå nu börjar de likna en gravid mage :-) Fin! Men jag förstår om det börjar bli tungt... Snart är den ett minne blått och det ska verkligen bli

kul att se vem som kommer ut!

Ha det bra! Kram

2011-01-06 @ 20:05:18
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag förstår dig! Men det är underbart att vara gravid. Bara känslan att ditt barn växer där inne...mys! Snart är det över och vi är så nyfikna på lillebror :) lycka till med allt och hör av er när det hänt. Kram från oss

2011-01-06 @ 23:24:23
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser MYCKET fram emot att få se vem som kommer ut :) Rent statistiskt så är oddsen för en tjej jättestor, men det vet ni säkert ;)

Önskar er lycka till hur som när det är dags. Stor kram!

2011-01-09 @ 12:38:14
Postat av: Catharina

Den förra kommentaren var från mig :)

2011-01-09 @ 12:39:00
URL: http://mammaigrondal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0