Tankar om "lillebror"..

Det börjar komma mer och mer frågor och tankar om "lillebror" som sprattlar på inne i min mage..
Mini frågade idag "när kom lillebror in i din mage? Jag försökte svara så pedagogisk jag kunde-" Det var på våren..
" Varför då?" Blev följdfrågan.. "för att jag och pappa bestämde att vi ville ha ett barn till.. Hon godtog svaret men jag försäkrade henne endå om att jag alltid kommer att vara mamma till henne och Molly iallafall.
Senare under kvällen kom frågan upp igen.."Varför ska vi få en lillebror?" För att vi vill det svarade jag..
" men tänk om jag och Molly inte vill det då?" Molly inflikar; "Jaa..för då måste vi ju dela rum med honom.."
"men mamma, lillebror kan ju bo i köket, säger Mini då. Han kan ju leka där...
Jaa..så i köket får han/hon altså vara! Mini har nog lite ångest över att hon plötsligt ska bli storesyster..bli stor..hon leker gärna att hon är bebis och pratar bebispråk och kryper upp i famnen.
Man får väl kanske inte glömma att hon "bara" är 3 år..vår lilla Mini.
Ska bli sååå spännade att se hur hon reagerar när "lillebror" kommer ut! Och det kan ju faktist åxå bli en lillesyster..;) Det är bara Mini som är övertygad om att det är en lillebror..vi andra vet altså inte!!

Kommentarer
Postat av: Ica

Jag glömde skriva att jag är i vecka 24 nu!! För er som undrar..var tvungen att gå in på nätet och kolla upp det idag..gravid.nu bara för att jag har absolut noll koll!!! veckorna flyter ihop liksom..

Beräknade datumet 26 Januari kommer jag ihåg iallfall!! Det är ju det som är det viktiga..:)

2010-09-28 @ 20:49:14
URL: http://minimolly.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-09-28 @ 20:49:34
Postat av: Anonym

2010-09-28 @ 20:49:36
Postat av: lotta

Hej du! Ja, frågor är trevliga. Tur så kan treåringar avledas med lite vaga och inte alltför detaljerade svar ännu, men ni kanske borde förbereda er på att er femåring snart ställer knepigare frågor? ;) Speciellt sen när lillebror verkligen blivit utklämd! Jag har funderat på om man skulle satsa på en liten bok om ämnet...

Vi är också inne i lite babystadium just nu, det är ju så mycket som blir mera och jobbigare när man blir större verkar det som... Ha d gott allihop, snart kommer ni hem :)

2010-09-29 @ 09:29:49
Postat av: Marika

Jag tror Mini har rätt.Barn är duktiga på det där ;-)

Kan säkert bli ett och annat rackartyg när lillebror kommer ut.Jag gissar att det kommer att finnas en lååång rad historier att berätta om Mini som skedde då du satt och ammade,haha.

Kul med funderingar om hur barn kommer till,fniss

2010-09-29 @ 21:50:45
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Bra svar! =) Melker fattade inte eller struntade i allt vad som hade med magen och bebisar att göra när jag var gravid så jag slapp undan de där frågorna. Men de dyker väl upp när han blivit lite större antar jag... Jag tycker att en lillebror skulle passa bra den här gången, så jag tror som Mini! Kram

2010-09-30 @ 11:37:37
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så härligt med alla dessa tankar :) kram

2010-10-05 @ 16:19:03
URL: http://frutyrberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0