Sommar och sol i de finska skogarna!!

Nu har vi äntligen sommarloooov!! Och sommaren kom verkligen med besked! vi har haft drygt 20 grader och solhela veckan. Tjejerna springer runt barfota i gräset och leker med sina kusiner! Det är ju precis som det ska va..
marcus är tillbaka på sitt gamla jobb på Hangö elektriska, ännu har jag inte hört honom klaga allt för mycket! Över midsommar är vi lediga allihop tillsammans!! Det ska bli riktigt roligt det åxå. Ikväll ska mammorna (syrran, jag och mamma) gå på gymppa, barnen ska ut på havet och meta med moffa! Så ska vi ännu en gång fira lill-syrran som fyller 30 år IDAG!!
Igår startade vi vårat "piffa upp " bruna huset projekt. syrran och jag målade tjejrnas rum vitt och fräscht! även taket fick sig en omgång..vi hoppas bli klara med övre våningen idag så har vi bara vardagsrummet och köket kvar. det blir altså ingen total renovering utan bara lite ny färg på väggarna, och shit vilken skillnad det faktist gör!! Bruna huset är ett hus som ligger ca. 300m från mammas och pappas hus, det har varit uthyrt i omgångar men står nu tomt. Så vi tänkte att vi skulle ha det som vårat sommar residens nu när vi faktist stannar några veckor! Så att mamma och pappa får andas ut lite grann emellanåt iallfall:)
vi har ju alla våra möbler kvar här, så det är ju bara att skruva ihop sängaran och flytta in...Kan vara skönt att ha något "eget" iallfall...
Jag återkommer med bilder så småningom..
Ha det gott i sommarsolen! ps. jag använder mitt finska telnr nu för alla er som inte fått tag på mig: 0442837288
och +358 framför om ni ringer från utlandet!! :)


Kommentarer
Postat av: Martinek

VART sku dom ut å meta?

2010-06-02 @ 19:09:53
Postat av: Ica

Ut på det stooora vida havet! med båt, bryggan ha tydligen flutit iväg...:)Dom kom just upp med fångsten! 4 aborrar 2 väldigt små och 2 lite större. Adrian tyckte vi sku göra fisksoppa på dom imorgon..Det blir ju gott!

2010-06-02 @ 20:37:37
Postat av: Mikaela

Hej! Vad händer i finska skogarna? Vi vill veta! Och vad händer med Åre?! Läskigt... Här går vi bara och väntar och väntar! =) Kram

2010-06-23 @ 08:35:55
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hallå!

Länge sedan man hörde något nu. Har ni gått vilse i de finska skogarna. Jag trodde du hittade där Marica ;)

Ska bli så kul o ses när ni komemr hem! Kom snart!

Kram

2010-07-04 @ 20:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0