Veckan som varit..December mys!



I fredas var Mini lite febrig. Då passade vi på att baka pepparkakor och fixa lite..





Det roligaste var ju att dekorera pepparkakorna..det gick åt en hel del kristyr och strässel vill jag lova...

mycket tjusigt blev det iallfall...



Mamma var till IKEA i Trondheim här  veckan, då fick lillebror en egen badbalja. Fast tills lillebror ha kommit får ju Mirabell, Emma och Mya bada i baljan.. och det gör dom ganska ofta faktist...:)

I lördas va det skidåkning i Björnen som gällde! Det ha varit så kallt nu de senaste 2 veckorna så det ha inte gått att åka. Så nu va vi laddade igen!!

Gott med äggmacka när magen kurrar!

Om ni undrar var Mini var då bilderna togs kan jag berätta att hon va på cafe i backen med lilla Mollys mormor & morfar och mamma Hanna. Hon behövde både pannkaka och chokladboll för att orka åka vidare...



Här har vi dom båda busfröna!! Hanna gjorde en grym insats i skidbacekn med dom här två kan jag säga!
Själv fick jag bara stå nere vid liften och heja på! Tur att Hanna har lite gamla skidlärar talanger i bakfickan, det behövs för att få bukt på dessa unga damer..den en envisare än den andra:)



väl hemma var vi alla ganska trötta!! Mamma värst fast jag inte åkt en meter på skidorna!! Det är tugnt att bara gå runt i snön med alla tjocka kläder och skor vill jag lova..



På kvällen träffade vi tomten och fick åka med hans häst och vagn! Så lyssnae vi på en kör som sjöng mycket varckert och så kom åre Lucia inskridande på torget!
Garanterat julstämning kan jag lova!!


Kommentarer
Postat av: lotta

Mysigt! Pepparkaksdeg är ju bara så gott, det måste man äta, i mängder när man nu en gång knådat ihop en...;) Och din rock ser varm och skön ut Ica! Köpt ny? Själv får jag inte på någon varm vinterrock längre.. Sku inte idas köpa ny för så kort tid heller... Hälsa resten av gänget, kram!

2010-12-12 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0