Julbak och små Lucior!



Tjejerna älskar att baka och fixa i köket!

Det blir lite kladdigt i köket, med dessa små hjälpredor, men det får man ju räkna med..



..Och gott blir det ju!



Så ha vi prövat våra Lucia linnen och kronor inför måndagens uppvisning på förskolan!


Ibland passade kronan jättebra..och ibland ville den inte alls sitta kvar:)





Själv börjar jag mer och mer likna en julgransboll- modell gigantisk! "Lillebror" hade inte vänt sig med huvudet neråt ännuförra gången jag va på kontroll, men förhoppningsvis ha han gjort det nästa gång jag går dit. "Han" sparkar ordentligt hela tiden, man får rejäla sparkar både här och där!
Det börjar bli tugnt på jobbet nu, jag känner att jag inte riktigt orkar som förut, med alla barn som ska kläs på, läggas i vagn och sova, ute på gården är det jobbigast, med alla kläder, jag kan knappt böja mig neråt..
För att inte tala om när det ska städas..det blir ju en hel del leksaker som ligger och dräller på golven som ska plockas upp varje dag! men det värsta är att det inte är så himla mycket lättare att vara hemma med mina 2 änglar..som  kör med mig dag och mest NATT!!
Ser framemot ett långt jullov!! hoppas Marcus kan vara lite ledig iallafall..just nu är det väldigt mycket övertid för hans del!
Förövrigt ha den värsta kylan lämnat oss för ett tag..vi hade ju mellan -20-28 varje dag i drygt 1 vecka!
Nu känns det skönt med bara -10 :)
Ha det gott allihop och ät mycket julgodis!!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Mysigt ni har det!!!

"Lillebror" verkar ha det bra "han" me...

Kramar

2010-12-13 @ 16:22:39
URL: http://mattelins.blogg.se/
Postat av: Tina

Wow vilken präktig julkula! :) E lillebror i sätesläge?? De ha ja helt missat!! Bäst han/hon vänder sig snart, för tredje gången kan de ju int bli kejsarsnitt..

2010-12-15 @ 11:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0