Jul ledighet!

Jaa..då har vi klarat av julen och snart även firat in det nya året!! För Marcus tog vardagen över med jobb och dyligt redan i måndas medan jag och tjejerna är lediga en vecka till. I en stilla minut undrade jag för mig själv har jag, i mitt välsignade tillstånd, skulle lyckas underhålla och ha en skön ledighet tillsammans med mina tjejer hela vackan...men imorgon är det fredag och veckan har gått i rasslande fart och vi ha haft fullt program hela veckan! 2 dagar i skidbacken (jaa..jag åker inte utför just nu) tur att vi har så många underbara vänner som har engagerat sig i fröknarana Petterssons skidåkande!! afterski och lek hos "lilla Molly" och Alva. Och visst är det skönt att vara ledig..fast Mini börjar trots det längta till dagis.. Vid frukostbordet :" Åhh..mamma det är så härligt med sommarlov, när man ser alla skidåkare ute i backen.." :) Lite senare pratade vi om det ständigt förekommande samtalsämnet;- Lillebror! Och hur det skulle kännas för henne när hon blir storasyster, " Sschh mamma jag hör något som låter!! Det knakar i min ben..som jag växer! Nu ha jag redan blivit storasyster!" Mini väntar mycket på den stund då vi ska åka till BB, hon ska följa med ha hon bestämt, för hon ha ju en liten hundvalp i magen som åxå måste komma ut!!
Det är inte lätt att vara gift med mig just nu..jag vill att Marcus ska jobba och tjäna pengar, samtidigt vill jag ha honom hemma, vill att han ska vara mer med sina barn,hjälpa mig att städa men samtidigt vara ute i skidbacken med tjejerna! Jaa..jag vet jag är hopplös just nu! Tycker inte om att vara så trött jämt, orkar knappt med mig själv, hur fasiken ska man då orka med allt annat då åxå?! Molly sa häromdagen "Nu tror jag du ha glömt att ta dina järntabletter mamma! För nu e du trött.." Så klok och förståndig min älskade Molly.

Så småningom kommer det lte bilder från dagarna som ha flutit förbi..just nu är detta allt jag kan åstadkomma!!
Ha en riktig mysig nyårsafton!! Fira lite för mig åxå, jag är glad om jag håller mig vaken till 12 slaget!! Hahhaa!! :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Så där kan jag känna fastän jag inte är gravid... Vilka funderingar dom har, pluttisar! Håll ut, snart är magen väck! Men om du blir piggare återstår att se... ;o) KRAM

2011-01-02 @ 18:49:29
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Ulrika o Erik

Stor kram till hela fantastiska familjen!

2011-01-02 @ 23:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0