Det är mycket nu!

Hur klarar man sig utan en fungerande tvättmaskin?! Jag bara undrar, för vår ha gett upp! Jag förstår inte hur vi ha lyckats köra slut på den på bara 1/2 år! Det är ju inte möjligt! Visst jag/vi tvättar ju i princip en maskin om dagen, det blir ju en hel del tvätt med 3 st inte allt för renliga barn! :)
Fast jag ha nu börjat tänka positivt och märker hut himla mycket tid jag faktst har över till att göra annat..tex blogga..hahaa! Tvätten och matlagningen och matinförskaffningen tar ju annars den största tiden av min vakna period på dygnet. Jag är ju i och för sig vaken mycket på nätterna åxå, men då slipper jag åtminstone laga mat och tvätta!
milton är inne i ännu en "sova-väldigt-dåligt" period. Altså han sover ju bra på dagarna, 3 gånger 1h pass. Kanske det är just där problemet ligger, han sover för mycket på dagarna..eller nej..det där tror jag inte på! Han är ju helt oresonligt trött om han inte får sina 3 sovpass. Jag tröstar mig med att det snart går över. Han vill ju bara ha närhet, kramas mycket, och det är ju inte helt fel!
På torsdag ska jag åka in till österund med bilen..för att göra en lång historia kort. Efter att jag och barnen fick punktering när vi var i Järpen märkte vi att vi saknade vår bultnyckel! Det går altså inte att byta däcken eftersom bultarna är låsta! Vi fick svetsa upp det däcket, men nu ska vi byta till vinterdäck, så då blir det mer "ekonomiskt" att åka in till volvo i östersund och öppna upp bultarna! Åååhh..jag blir så trött! Alltid är det nåt!
Men så länge vi alla är friska och glada (relativt iallfall) kan man ju inte klaga..elller hur?! Vad är väl en försvunnen bultnyckel, trasig tvättmaskin och sömnlösa nätter egentligen..
Snart är det iallfall höstlov! Det ser vi alla framemot väldigt mycket!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Hade nästan gett upp hoppet som sagt, men välkommen tillbaka må jag säga!

Vad Milton vuxit, han är ingen bebis mer! Det där med ätandet känner jag igen. Noah var ju så duktig vid bordet, men denna nya unge viftar och har sig så att maten ligger runt hela köket, tillika som han drar till med ett så gällt skrik att man nästan måste hålla sig för öronen... Det där men sovandet ids vi inte alls diskutera, men sympatiserar med er! :)

Men hur har ni lycktas med tvättmaskinen?! Det måste ju fixas på garantin väl! Alla maskiner borde hålla för tre smutsiga ungar i minst två år tycker jag.

Ha d gött, hälsa, kram...

2011-10-04 @ 19:10:43
Postat av: Carin

Hej fina Du! Vilken fin blogg du har! Jag vill läsa varje dag...Hur hinner du blogga?! Kram Carin

2011-10-04 @ 23:44:47
Postat av: Marica

Jag hinner inte egentligen blogga! Hahhaa! Fast jag får så mycket god respons för den så jag tycker att jag vill göra det! Så är det ju kul åxå!

Fortsätt kommentaera, det är därför jag bloggar! För att alla ni ska läsa och tycka till!

kramkram

2011-10-05 @ 13:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0