Storbak på Tottvägen!!

Jag och tjejerna bakade kanelbullar i söndas! Det var ett tag sen jag bakade just bullar med dem, och jag insåg att det har hänt en hel del sen sist! Nu klarade dom av både att smöra, strö ut kanel, rulla och skära..Och den största förändrngen var ju att dom inte bara stoppade i munnen, det hamnade lite på plåten åxå.

 

Kolla in de konsentrearade minerna! det gick väldigt bra faktist! Sen ska vi inte tala om hur mycket mjöl vi hade på kläderna och på golvet..(Jag vet inte vart våra förkläden har hamnat i alla våra flyttar..kanske dom rent av är kvar i Finland..Hm..)



Mmm..visst blir man sugen!! vilka otroligt fina bullar..det syns att dom är hemgjorda iallfall!! :) Dom blev faktst lite finare när dom hade varit inne i ugnen. Så nu har vi frysen full med bullar till alla kalla dagar i skid backen...Det är bara den varma chokladen som fattas;)

 

Vi hade sån bra flyt på vårt bakande, så vi körde på med pepparkakor åxå. När vi endå hade ugnen varm liksom..


Här vart Molly lite sur, när jag sa att hon inte fick äta mera deg. Och så gick det ju inte som hon ville riktgt..när hon skulle kavla ut..och degen  bara fastande på kaveln..jaa ni vet..



men i det stora hela hade vi faktist riktigt kul! Och shit vad gott det var med varma kanelbullar och mjölk till kvällsmål!!
Ha det gott allihop..ta hand om er och njut av era små charmtroll där hemma!


Kommentarer
Postat av: Sara

Va kul att baka med barnen. Ser jättmysigt ut. Lite mjöl på golvet får man räkna med antar jag. Ha det toppen! Stor kram

2009-12-10 @ 08:54:09
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vi bakade också i helgen. Men kan inte klaga på att det for en massa på golvet, allt överflödigt - och behövligt - for ner i Noahs mage. Han smällde säkert i sig ett par hundra gram...:) Fast det är ju bara en gång i året vi bakar pepparkakor...

Ses snart!

2009-12-14 @ 10:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0