BARCELONA!

Pigga och glada går vi alla ombord på Ryanair, onsdag morgon efter endast ca 4 h sömn!

Flygresan gick väldigt bra! Den knappt 3 h långa resan sov vi nästan allihop. Här ha vi landat och hittat allt vårt bagage!

Tjohoo!! Vi ska åka taxi!! Vi hade ca 1h resa till hotellet som låg väldigt centralt i Barcelona.

Efter ett dopp i poolen, lite mat i magen och lite vila, gav vi oss ut på stan för att se var vi hamnat...

Det blev många mil vi gick denhär resan..Vi åkte första gången helt utan barnvagn, och tjejerna orkade gå hur bra som helst!

Ibland tog krafterna slut, då fanns det alltid några snälla hästar att ta lift med..:)

Här går vi på den kända La Ramblan, Barcelonas största gågata, full med affärer och tapas restauranger..och en himla massa folk!!

Första kvällen testade vi på lite olka Tapas. Tjerna var väl sådär imponerade..Molly åt mest bröd! Mini testade gärna lite nya saker!

Mest ville Mini alltid äta det som farfar hade beställt in. " Du är min bästa kompis sa Mini" Och så lätt var det att flörta till sig en smakbit..

Syskonen Lotta och Marcus..

Efter middagen åt vi givetvis glass!! DEt fanns väldigt många glassbarer!! Otroligt god glass dessutom!

Torsdagen den 2 September var det Farmor kerstins 60 års dag!! Vi firade henne direkt på morgonen med vår skönsjungande gratulationssång!! GRATTIS Kerstin!!

För att få allas behov tillfredstälda delade vi på oss vissa dagar och gjorde lite olika grejjer!
här är v påväg till starnden, med Tunnelbanan!! Tjerna var otroligt imponerade av denna tunnelbana, det var hur kul som helst, tyckte dom!

Här ha vi kommit ner till Barcelona hamn, väldigt imponerande båtar!

Det var väldigt höga vågor så barnen fick inte bada utan sina föräldrar. Mini doppade mest bara tårna. Fast det fanns väldigt fina stenar som man kunde plocka..

Molly ha pratat om att få flätor och pärlor i håret enda sen vi var i Thailand i vintras, så när den här damen kom fram till oss, så insåg vi att vi inte kunde prata oss ur det längre..

Och det blev ju faktist väldigt fint..och praktist märkte vi! inga hårspännen eller hårsnoddar behövdes resten av veckan!!

Mini ville ju åxå ha givetvis..fast efter 5 fätor orkade hon inte sitta stilla längre..

På strandpromenaden med mina fina tjejer! dom va sååå lyckliga över sina nya frisyrer!!

På kvällen samlades vi igen med resten av gänget, som hade varit på Picasso museet hela dagen.

Så gick vi ut och åt en furstlig middag och firade farmor lite till..

Jag fortsätter senare och berätta om våran fantastiska dag på Zoo t i Barcelona.