VÅR??!!



Fika och lek vid Holiday club parken..

Senare samma kväll blev vi bjudna på grillning hos Linda & Mats och killarna. väldigt skönt väder..



Mini, Emil, Gustav och Molly njuter av den första grillmaten..

Följande dag såg det ut såhär när vi skulle gå till dagis...



Det här är altså inte ens 2 veckor sedan!!! Så visst har vi vårkänslor vissa dagar..men sen blir det bakslag som heter duga!!
Det snöade altså 2 dm den natten! vi tog fram pulkkorna igen på dagis!! Och plogbilarna fick jobba för fullt igen..
Ganska komiskt egentligen!!


Men snön låg ju kvar bara över dagen, förljande dag var det bara att plocka undan pulkkorna och ta fram cyklarna igen!!:)



Till tjejernas stora förtjusning har vi varit med och tittat på när dom släppte ut fåren och alla lamm på fjällbete. Dom små fåren var ju hur gosiga som helst! mini grät när vi skulle åka hem. "Jag vill vara med mina fåren!!"



Ihelgen var det även kornas tur att slippa ut på fjällbete! Fast korna var ju då inte lika gosiga...tyckte tjejerna!

Grillning med våra trevliga grannar i fredas!



Mini tyckte det var väldigt varmt och skönt i solen!! så hon slängde av sig både trosor och byxor!! :0



Marcus, Mini grannen jens och deras dotter Tilde var och kollade in Ristafallet i all sin prakt här i veckan.
Det är väldga vattenmasor i omlopp just nu!!


För er som inte vet det så kan jag berätta att min man nu sitter på tåget påväg till Riksgränsen. Om ca 16h är han framme! Jag hoppas att han dokumenaterar sin resa så jag kan dela med mig av hans bilder på bloggen när han kommer hem på torsdag!
Han ska inte bara nöjesåka utan syftet med resan är altså att avlägga ett sk skidtest som man måste ha gjort för att kunna söka till skidlärarlinjen här på campus i Åre. jag önskar honom all lycka till, hoppas det går bra!! Och att han hinner hem tills vi skall åka till Finland på fredag!! ;)

tjohejj leverpastej!! jag återkommer endera dagen eller veckan...Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Nämen - snö! Saknar inte just nu faktiskt. Här blev det braksommar förra helgen, närmare 30 grader, och allt bara slog ut över en natt kändes det som. Men nu är vi tillbaka till verkligeheten igen, 10 grader plus...En dag permittering kvar, sen på jobb igen. Fast nu känns det nog som sommarlov ren. Lycka till mannen, ses snart! Och så ska vi boka in en tjejkväll snarast! Kram

2010-05-24 @ 11:58:02
Postat av: Linda

Shit-SNÖ!!! Tur att det smnälte bort fort. I maj är det inte riktigt det man förväntar sig.

Härlig bild på Mini, härligt att hon tar saken i egna händer.

Hoppas det går bnra för Floyd.

Fortsätt njuta av solen nu.

Kram

2010-05-29 @ 18:49:11
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mysigt ni har det...

Alla kan ju inte gilla snö... ;)

Hoppas det gick bra för mannen i gränsen!!!

Ska bli kul att se bilder...

Kramar från oss

2010-05-29 @ 22:39:25
URL: http://mattelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0