Railey -beach!

Hej hopp!
Nu har en ny varld oppnat sig for mig..undervattensvarlden!!
Shit vad haftigt det var! Fortsa 2 forsoken fick jag lite panik..jag kunde inte andas utan hyperventilerade snarare och trampande vatten..da sjonk jag inte! Sa vi provade igen och jag fick panik nar vi kom 1 meter under vattnet. men skam den som ger sig, 3:e gangen gillt! Jag tankte pa hur det var att andas pa profylax kursen, hur man ska andas nar man foder barn och suger i sig lustgas! Da kom jag pa hur jag skulle andas och det gick bra! kristin var ju med mig hela tiden och holl mig i handen sa det kandes bra. Vi var nere pa 7 meters djup som djupast, jag fick se bade havsskoldpaddor och rav hajjar som var nastan 2 meter langa. Men helt ofarliga dock! Ganska haftigt nar dom kom glidande i ett stim pa 4 st, allt var helt tyst, det enda man kunde hora var min egen andning..
Vi var nere 30 min forsta dyket och 40 min det andra. Det var helt magiskt!
Vi skot upp elefant trekkingen tills idag sa att jag axa kunde vara med. Det var nog tur det, Marcua hade fullt upp med Mini pa elefantryggen..
Sa fick vi se krokodiler och en catfisch farm! Riktigt obehagliga stora fiskar!!
Sa begav vi oss till Railey..ett helt underbart Hotell, precis vid stranden, med poolen precis utanfor. Stort rum, terass och badkar och enormt badrum! Helt klart basta boendet hittills! (dyraste axa..)
Imorgon skall Marcus klattra, jag tror att jag och tjjern atar det ganska lugtn imorgon..
Nu har vi 3 natter kvar..det mesta borjar ta slut..blojor, solkram, pengar...( Vi har tagit slut pa 4 solkramsburkar...)
Ha det gott! Kanske skriver en gang till inann hemresa!
Kram

Kommentarer
Postat av: Marika

Duktigt! Nu måste ni väl flytta till Thailand också,så att ni kan lära er dyka ;-)

2010-03-01 @ 20:09:04
Postat av: Lotta

Vau, d låter häftigt, kan nästan se hajarna framför mig! Tiden går snabbt när man har roligt, hoppas det känns ok att återvända hemåt snart. Sköt om er, kram...

2010-03-01 @ 20:28:56
Postat av: Anki, dagistant :)

Oj va ni har de ljuvligt härligt :) Har själv oxå haft de skönt i Thailand, e som bäst på besök i Singapore, inte illa här heller! På Thailand har de bl.a blivit båtutfärd till Phi Ph öarna, underbaaaaara platser!! Åker hem på lördan, sen e de vintriga finland som gäller, sku int ha nåt emot att stanna liten stund till :)

Ha de så skönt de sista dagarna, hälsa familjen!

2010-03-02 @ 16:26:17
Postat av: Mikaela

Jag gjorde också dyk med instruktör i Thailand, det är ju hur häftigt som helst! man skulle vilja ta dykcert direkt, synd bara att det är allt för sällan man skulle utnyttja det... Nu väntar jag på alla bilder! kram

2010-03-07 @ 14:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0