Sjuklediga tjejer!

Veckan som varit ha vi varit hemma 4 dagar av 5. Tjejerna fick andra dosen av svininfluensan och båda två insjuknade rätt kraftigt i både feber, ont i kroppen och allmänt missnöje.

Men den sista obligatoriska "feberfria" dagen orkar man ju både det ena och det andra..Här ha vi plockat fram mammas akvareller och målar så det står härliga till.


En dag var Molly och jag ensamma hemma, Mini på dagis, då målade, puzzlade och spelade vi som bara den. Det bör nämnas att vi har haft över -20 grader och kall blåst den här veckan. Så utgång ahr ju varit uteslutet.

Här ha vi bakat trolldegskakor, till dockornas picnic. Vi hade ju ingen karamellfärg, men vi märkte att det fungerade lika bra med spadet från rödbetorna och så lite kakao så klart...2h in i ugnen och kakorna var klara!!




Den här sysselsättningen rekomenderas verkligen..inegn får ont i magen av att ha ätit för mycket deg iallafall..Mini försökte äta några gånger men märkte att degen INTE var god! (2dl salt i degen!)



Men ååhh så fina dom blev!! Och dockorna har kalasat på dem hela helgen. Många utflykter och kalas har det blivit!

Idag har vi trotsat vädergudarna och gett oss ut i backen trots -20 grader. Några åk hann vi med innan det blev för kallt om kinderna.. Då gick vi in och värmde oss över öppen eld, med lite varm saft.



(Jaa jag vet, jag ser nästan gravid ut på den första bilden, men nej!! det är jag icke!!;) Det är bara alla llager med fleece tröjor som putar ut..)


Kommentarer
Postat av: Marie Brander

Hej på er!

Vad roligt att du skrev det där med din mage... för när jag först såg bilden tänkte jag.. Nämen Marica är väl inte... eller är hon. Nej det är nog kläderna:) Jag hoppas också snart kunna säga att jag inte är gravid:) Kram

2010-01-31 @ 20:05:01
Postat av: Marika

Det var det första jag tänkte på! Verkligen...(att du är nog gravid) NOT.



Det märks att du är förskolemamma...Vilket pyssel! Fina bullar,man blir nästan lite sugen :-)

2010-02-01 @ 08:48:18
Postat av: Sara

Haha! Tur att du förklarade :) Vilka fina kakor ni bakade. Förstår att dockorna var nöjda med det. Kram

2010-02-01 @ 10:17:37
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Lissu

Vill också till Thailand! Nånting vi dock planerar till nästa vinter, den som väntar på något gott :)

Får nöja mig med kryssning till Sthlm och besök på Junibacken. Vi åker i morgon, superskönt med miljöombyte, här har ju också varit kallt och vi har häckat inne vääldigt mycket,blää.

Vilken superidé med kakorna, det ska vi testa på här hemma :)

Ni ska ha det så jätteskönt i Thailand!

Kram Lindholm family

2010-02-01 @ 20:49:41
Postat av: Linda

Jag är imponerad av att du orkar vara så pysslig. Underbart!

Jag förstod att patrik gett dig de tips vi hade om de resmål vi åkte till. undrar du något mer är det bara att du hör av dig. har ni hittat passande boende nu?

Jag hoppas ni får en underbart skön resa och kan njuta ordetnligt av all god mat och den underbara värmen och vänligheten.

Stor kram

P.s. Tänkte faktiskt på din mage på bilden, men vet att du nog skulle ha sagt något redan i så fall... =) Det är bra att klä på sig när det är kallt!

2010-02-04 @ 09:17:46
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Ela

Hejsan!



Vad mysigt ni verkar ha det där uppe i kylan. Hela "gänget" trotsade också kylan här unde helgen och hade en pulkdag ute i backen i Hulta, vi hade riktigt skoj faktiskt. Där ute i snön började vi prata om sommaren och rätt som det var bestämde vi oss för att komma över till Kolmården i sommar, halva gänget har redan bokat plats... Kanske ni hakar på :) Ha det så skönt i värmen och solen!

2010-02-04 @ 11:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0