Sthlm

Hej allihop! Vi är fortfarande i sthlm knappt ett dygn till..
Vi har haft en händelserik helg kan man lugnt säga...Det började redan i torsdas för mig och Molly. Då åkte vi natt-tåget ner till Sthlm. Det var ju HUR spännande som helst! Lillasyster var dock mindre glad när hon och Marcus vinkade av oss på station Åre.
Förväntansfulla och ivriga mommo, moffa Adrian och Tina mötte upp oss på vårat hotell-Scandic Malmen kl. 07.00.
Sen åt vi en furstlig frukostbuffe och laddade för en dag i Sthlms innerstad!
Vi var alla dock ganska trötta efter skakiga tågresor och bråkiga partygäster (på färjan..) så vi tog en repa till Ringens centrum och sedan beslöt vi ganska snabbt att åka till hotellet och vila lite!
Pigga och glada efetr en rejäl power nap blev nästa destination Pizza Hut. Sen åkta vi alla in till centrum. Det var ju väldigt spännande att åka T-bana. Det var nog det bästa med hela helgen om man frågar Adde.
Efter lite shoppnig (jag fick ett par väldigt snygga solgalasögon i födelsedagspresent!) införskaffade vi en hel del fredas godis och så lämnade via vi barn och morföräldrar vid hotellet. Tina och jag gick och fikade och så såg vi den senaste romantiska komedin "Valentines Day". Hur bra som helst!! Shit vilken må bra film!! Nöjda och belåtna somnade vi alla gott den kvällen!
På lördagen överrasakde Marcus och Mini oss vid frukosten! Dom kom ner till Sthlm en dag tidigare än planerat, det var bara jag som visste om det, så snacka om en glad överraskning! Planerna var från början att vi skulle äta middag med dem på lördagen innan dom andra skulle bege sig till färjan igen, OM dom skulle hinna ner i tid  vill säga... Så dom va lite oroliga över att inte hinna träffa dem alls. Men nu fick vi umgås hela dagen istället..och alla fick sig en lagom dos av Minis just nu VÄLDIGT trotsiga 2-års humör...
Vi var på Junibacken hela dagen-mer eller mindre kaotiskt!! Men barnen hade jätte kul, och sagotåget var ju hur bra som helst!
Vi avslutade dagen på Sonjas Grek med en mer eller mindre avslappnad middag.(Barnen hade konstigt nog fortfarnde spring i benen..) Och mamma och barnen fick sin Mc flurry på Mc Donalds innan det var dags för att hämta väskorna på hotellet och åter igen bege sig åt skilda håll.
Vi har sovit hos faster Lotta under vår Sthlm vistelse, stackars Lotta fick plötsligt hela familjen pettersson, med allt vad det innebär på besök. Hennes annars så välplanerade 2:a på 37kvm kändes plötsligt väldigt liten och drog till sin kille...:) Tanken var ju att vi skulle hälsa på Familjen Ekelund, men efter ett samtal med Björn på söndag morgon insåg vi att planerna ändrades- MAGSJUKA!! Så det vra bara att tänka om..magsjuka är kanske det sista man vill ha med sig på en drygt 10 h flygresa med 2 små barn.
idag har vi konstaterat att alla museer i hela stan har stängt- där rök den chansen att vara lite kulturella!! vi fick tipset av Lotta om Nickis i Täby- ett hopp och lekland för alla barn. 2h-60kr/ barn! Perfekt tänkte vi, då kan vi sitta och läsa tidningar och ta det lite lugnt tänkte vi...Det visade ju sig att tjejerna helst åkte rutsckana och hoppade i bollhavet med just Oss! Så det var ingen chans att vi skulle få ta det lugnt..Dessutom var Mini lite i minsta laget för vissa grejer, hon kom inte upp helt enkelt!
Efter Nickis tog vi en sväng på Täby centrum och införskaffade det sista vi komit på att vi behöve till vår resa. Seb hem till Lotta och ta det lugnt..
ikväll hoppas vi på en tidig läggning så att vio är så laddade vi nånsinn kan bli inför vår resedag imorgon..
Kl.10.00 imorgon bär det av. Jag hoppas verkligen att Mini är på gott humör imorgon..hon har verkligen inte visat sig från sin bästa sida sen vi kom till Sthlm..om man säger så..Inte så lätt att ha att göra med, helt OMÖJLIG kan man åxå säga utan att vara elak!
Ni kan ju tänka på oss imorgon, när vi sitter fastspända i flyget..Fast..det är nog inge synd om oss..Vi ska ju åka till THAILAND!!!
Jag hör av mig när vi landat!!
Ha det gott allihop!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni har väl kommit fram när du läser detta. Hoppas resan gick bra. Vad skönt att höra att andra 2-åringar är omöjliga. Humöret svänger på en bråkdel av en sekund här hemma, man går på nålar och väntar på följande utbrott kan man säga. Peffisen åker inte tillräckligt långt, saker och ting gör inte som han vill - och banne mig om det skulle komma lite solsken i ögat, ja då rasar världen över honom och dagen är förstörd. (Tänk hur det skulle gå i Thailand:) Men det kommer ni säkert inte att veta av med Mini nu ett par veckor framöver. För nu har ni ju semester och allt kommer att gå som ni planerat och lite till;) Ska lägga ner ironin nu, det brukar ju alltid fixa sig för er! Ha en riktigt skön tid i sol och värme, bränn er inte, och hör av er! I väntan på bilder, kram...

2010-02-16 @ 13:32:54
Postat av: Ela



Hejsan!



Jag håller tummarna för att er flygresa går bra, ha en riktigt skön semster! Jag är inte det minsta avundsjuk på er som skall få njuta av värme och sol :) Kram!

2010-02-16 @ 21:34:01
Postat av: Sara

Ha en riktigt bra resa! Kram från oss

2010-02-17 @ 09:11:03
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är ni i Thailand!?!?!?! Inte illa...är inte alls avis ;-) Va synd att ni inte hörde av er när ni var här nere...jag och Agnes kunde ha kommit till Nickis och lekt med er...vi bor ju inte så långt från Nickis :-) Men det får bli nästa gång!



Ha nu en underbar semester!



Kramar Sofia

2010-02-17 @ 20:38:54
Postat av: Anki / Båssaboda daghem

HEEEEJ!! De va ett tag sen sist! Alltså ni är i Thailand, jag kommer dit på lördan :D Var nånstans är ni? Själv åker jag till Phuket - Kamala Beach!

Ni ska ha de så skönt, va bra att jag läste detta innan jag åker, skulle ju tappa hakan om vi sku råka ses, i Thailand!! :) Ni ska ha de så skönt om vi inte ses där!! Kramar från oss alla på dagis!

2010-02-17 @ 21:45:01
Postat av: Marie Brander

Hej på er!

Hoppas att ni kommit fram och nu njuter av semestern! Ser fram emoot soliga inlägg framöver. Kram till er alla fyra!

2010-02-18 @ 14:32:44
Postat av: Tina

Hej på er! Tack för en trevlig helg i Stockholm, de va så roligt att träffa er och speciellt kiva överraskning va de ju att lilla amperfia kom och satte oss alla på plats genast på lördag morgon ;) Vi kraschade i vardagen när vi kom hem, Adrian spydde natten mellan sönda och månda, jag kände mig febrig och konstig och tänkte att jag säkert e nästa, men på tisdan kunde jag inte svälja mera.. Duktig mamma som jag e så hade jag oxå Andrea hemma för säkerhets skull, fast hon minsann inte var de minsta sjuk :/ På kvällen när Kenna kom hem for jag på svalgodling och testade positivt för angina!! De va ett tag sen.. Den omtänksamma skötaren på pkl sa att jag sku fara hem efter resten av familjen för att få alla testade och döm om min förvåning när Andrea testade positivt!! Inget biter på henne tydligen, men hon kunde ju i alla fall ha visat lite medlidande för sin stackars mor eftersom hon ju hade smittat mig, trots att hon var symtomfri!! Men Kenna och Adrian va negativa tillsvidare.. Så Andrea och jag fick kur på tisdag kväll och följande natt började Kenna spy.. Adrian var fortfarande lös i magen och trött hela veckan, men Andrea gick an precis som vanligt, högt och lågt, men sen kunde jag ju int föra henne ti lekis mera eftersom hon ju hade angina.. Natten mellan torsda och freda sov Adrian oroligt och jag va rädd att han sku börja spy igen.. På fredan for jag med honom för säkerhets skull på ännu en svalgodling och då va han oxå positiv.. Lyckligtvis blev de inga mera spysjukor och Kenna va angina negativ ännu på måndan, så nu får han nog int de mera. Så förra veckan va en sån vecka som man bara sku ha kunnat radera från almanackan.. Men jag tänkte mycky på er och hoppades att ni mår bra i solen och värmen och de tycks ni ju göra :)

Kramar..

2010-02-26 @ 00:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0