+45 grader!

Halloj!
Klockan ar nu 10.23 vi har precis atit frukost, det vanliga, vatten melon, ananas, rostat vitt brod med marmelad och juice. Vissa dagar ater vi aven yogurt..
Idag ska vi ge oss ut till Poda island. Den lar ska vara riktigt fin, med kritvita ororda strander..sa det ska bli kul!
Marcus hade en helt magisk dag ute till havs igar, han fick gora 2 dyk vid Phi phi oarna och han var helt salig nar han kom hem. han sag 2 olika hajar tom. Och vet ni vad..han lyckades t.om overtala mig att jag maste prova pa att dyka..sa igarkvall efter nagra glas vin tog jag mid till mig och gick och anmalde mig! Sa imorgon, sondag skall jag gora  2 provdyk med en egen svensk instruktor! jag ska fa egen tid, en hel dag pa en bat i lugn och ro! Det kanns skonta tt jag har nagon med mig hela tiden, ifall jag skulle drabbas av haj-panik eller nat..:)
Igarkvall var det 34 grader nar vi gick forbi en termometare pa stan. Sa jag kan bara gissa mig till att mitt pa dagen ar det runt 45 nanting! Men vi borjar faktist vanja oss nu..man far bada mycket och framforallt halla sig i skuggan!! Och dricka mycket vatten!!
Nu har tjerna axa borjat fatta tycke for Thai mat, steamed rice with chicken and cashew nuts bestaller vi in till dem varje kvall numera. Det ar lite lagom kryddat. Och ris gillar dom ju..och sa alskar dom alla frukt shakar.
Vi var ute pa Rilay Beach i onsdas och bokade boende tills pa mandag. Sa de sista 3 natterna ska vi bo ett riktigt fint hotell vid stranden, med egen pool. Pa Rilay ar det inga gator, inga bilar, bara strand och nagra restauranger. Sa det blir en valdigt soft avslutning pa var semester. Det ar ju dessutom bara 15 min longtail boat tur in tii krabi darifran vi ska flyga hem pa torsdag.
Marcus ar ju sugen pa att testa klattringen pa Railey, och vi traffade en familj som hade klattrat allihop, sa jag tror Att Molly axa skulla tycka att det var kul. mini ar val i minsta laget..jag kan tanka mig att vara pa stranden med henne faktist..;)
Imorgon ska tjejerna och marcus pa elefant trekking i djungeln, och bada i ett vatten fall. Jag ska ju som sgat ut pa dyk aventyr, sa jag missar ju det. Fast jag har ju ridit pa elefanter...och sa himla hafyigt ar det faktist inte! men tjerna kommer sakert att uppsaktta det.
men som sagt nu ska vi ut och aka Longtail boat igen...stranden vantar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Dykning låter spännande, jag har allltid varit lite för feg för det, men det är säkert en fin upplevelse. Idag har vi faktiskt plusgrader här, så kanske våren börjar titta fram så småningom. Inte illa! Njut av sol och värme, ha d bra!

2010-02-27 @ 08:53:35
Postat av: Marie Brander

Vad härligt ni verkar ha det! Jag dök på Barriärrevet med en instruktör som höll mig i handen:) Eller det kanske var mer jag som höll honom i handen (hårt). Det var i alla fall häftigt. Lycka till!

2010-02-27 @ 21:46:08
Postat av: Marika

Va modig du är! Jag vet inte om jag skulle våga dyka...Panik är nog bara förnamnet...



Annars verkar allt vara bara bra! hoppas Mini har coolat ner lite,annars får ni väl ta med henne ner till hajarna en sväng,då kanske hon lugnar ner sej :-) Å Lite spak ska hon väl bli uppe på Elefanten ryggen i allafall!:-)



Skuggan låter som ett bra ställe...

45 grader,öh...to hot for meeee...men de e bara att passa på,snart är det andra bullar!



Stor Kram

2010-03-01 @ 05:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0