Grilla och busa i Fröå gruva!



Förra helgen när det var lite halvtråkigt väder passade vi på att åka till Fröå gruva och grilla med en annan familj.
Här har hela familjen lyckats fastan på en och samma bild, det händer ju inte ofta faktist...

Mini beundrar stolt den fina snögubben som vi lyckades bygga..



Emil och Mini är ganska exakt lika gamla. Och ganska exakt lika busiga...



Snöängeln Mini..:)


När vi kom hem var tjejerna aldelse utslagna. Här tittat dom på Ice age, som Mini faktist tycker att är liiite läskigt..Tur att storasyster finns vid hennes sida och gärna håller henne i handen. (ibland är dom faktist bästa kompisar..trots att Molly ibland inte vill HA nÅGON LILLA SYSTER!!) En kväll när dom var riktgt kärvänliga mot varandra förklarade Molly att hon faktist var kär i Mini. Det är kul att ha en syster! Och allt som oftast leker dom väldigt bra ihop, Mini vill alltid leka det som Molly leker, och så länge Molly får bestämma så flyter det på riktigt bra..
Jag har varit hemma med dom de senaste 2 dagarna  (febertopp efter vaccin..)och verkligen försökt engagera mig i deras lek och se vad dom helst gör. Och det är ju dockor som gäller fortfarande..dom klär på sina dockor, matar sina dockor, går på utflykt med sina dockor. En dag kom jag på dem med att faktist sitta och AMMA sina dockor. "Dom behöver dricka lite mjölk sidu mamma" förklarade molly bestämt. tänk vad dom snappar upp.

Och..jaa..ni läste rätt, vi har vaccinerat båda våra tjejer nu! Först när dom kom ut till Förskolan och vaccinerade för över 1 månad sen, bestämde jag att INTE vaccinera Molly( mini är under 3 och då skulle man inte vaccinera barn under 3 år.) Men nu ångrade jag mig iallfall..så nu är hela familjen Pettersson vaccinerade!! På gott och på ont givetvis...
Ha en mysig "Lilla-jul" första advent allhop! Kram från Åre.


Kommentarer
Postat av: lotta

Ok, då vet jag ingen längre som låtit bli att vaccinera...förutom jag då. Vad fick dig att ändra dig? Jag skjuter fortfarande på beslutet, skulle inte vilja... Ja, här har vi i alla fall ösregn, och min man är på kurs - på lilla jul! Ska njuta av lugnet;) Ha d bra, och glad Lilla Jul!

2009-11-27 @ 21:59:32
Postat av: Ela

Hejsan!



Hälsningar från ett regning Ekenäs, här har vi idag varit och tittat på julgubben och Arne Alligator, kan inte påstå att man fick så mycket julstämningen när regnet öste ner i nacken... Ha en rolig Lilla Jul!

2009-11-28 @ 13:07:25
Postat av: Marika

Nu skulle de kunna få komma lite snö här också för nu är det SLÖTT väder...HOPPAS HOPPAS att det är mycket snö när vi kommer upp.



De där med att amma e ju lte skoj...Wilma fick en stor och en liten Igelkott i lilla jul klapp och där ammas det också :-) Dockor leker hon inte så mycket med faktiskt.

Men Barbie börjar bli kul,borsta håret,klä på och av osv...Å de gillar ju jag,älskade att leka med Barbie när jag var liten.Hoppas bara att hon inte får samma ideer som jag när det gäller deras frisyrer...alla Barbie dockor jag ägde hade nämnligen Marie fredriksson frisyr.....NOT nice :)



Roligt att de leker tillsammans :-) Malte och Wilma börjar få lite sällskap av varandra nu,de e så gulligt när man ser hur mycket de tycker om varandra!



Kram på er!

2009-11-29 @ 20:05:18
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0