Åre-nytt!




Nu har vi äntligen börjat landa här hemma i Ekenäs igen efter en ganska intensiv vecka i Sverige.
Vi började vår resa hos våra kära vänner Björn och Lena i Sthlm som bjöd på en super frukost, med bla. nybakt bröd och blueberry pancakes! Stort Tack för det! (tyvärr inga bilder från just detta..)
Vi fortsatte ner till farmor och farfar i småland.



Glada tjejer påväg och titta på korna i byn...

Alltid lika kul att träffas!
Söndagmorgon kl 04.45 gick jag och min kära man upp! Helt frivilligt! 05.30 lämnade vi Eksjö i gryningen med sikte på höga bergen i Åre. Vi var helt ensamma på vägarna enda upp till Örebro, det flöt på riktigt bra faktist..tills vi körde lite fel och hamnade i Vemdalen! Vi missade en avfart, men det blev bara ca 5 mil extra så det kändes ju ingenstans...870km senare ca 9 timmar kom vi fram till Åre. Fortfarande snö i backarna som ni kunde se på kortet. Solen sken och det var otroligt vackert!
Vi åkte direkt och tittade på en lägenhet i Björnänge, där en glad och trvlig tjej visade oss runt i en Otroligt fin lägenhet! 90kvm i 2 plan, väldigt välplanerad! Tyvärr var det ju denna som vi bara har tillgång till fram till december...

Så mötte vi upp vår privata guide och kära vän "Kilen "(bosatt i åre sen 8 år tillbaka..) Vi fick en privat guidning  och mycket viktig info om just Åre av honom! Stort tack Kilen!



Burgare på Broken är ju ett måste när man är i Åre!!!

Måndagmorgon kl 9.00 träffade jag åre-Duved områdets 2 rektorer och hela 3 arbetslag på 3 olika förskolor. Det var 2 intensiva timmar när vi fick lära känna varandra. Sen fick jag åka runt till de olika förskolorna och titta- väldigt intressant!
Miljömednvetna är bara förnamnet till dessa förskolor! Dom flesta har dessutom en egen kock som lagar all mat (allt ekologiskt) inget halvfabrikat här inte! Och så står skidåkningen på planeringen redan från oktober! Kul! Med 5- åringarna åker dom slalom 1 gång i veckan!
Jaa..det kommer nog att bli spännande det här! Jag kanske borde finslipa mina egna skidkunskaper...
Jag skall iallafall börja jobba på Ullåförskola, med 4-5 åringar, tillsammans med en manlig förskollärare som verkade engagerad så in i bängen!
På eftermiddagen gick vi och kollade på 3:an i centrum, den var åxå helt perfekt, hon skulle meddela oss nästa vecka om vi får den eller inte! Det var tydligen fler som var intresserade! Lägenheten byggdes -08, så jag kan ju förstå om hon inte vill ha in en stökig 2 barns famlij dit och förstöra den..det blir ju onekligen lite slitage med 2 små barn....
Men vi håller tummarna!
På Johnnssons El kunde dom inte lova nånting ännu i det här skedet..Men han trodde ju nog att det skulle behövas folk framåt hösten. Sen fich Markus nys om en annan elfirma som faktist sökte folk, så han har precis skickat in en ansökan dit nu. (chefen var givetvis på semester just de dagarna som vi var uppe i Åre!!)




På allmänhetens begäran publicerar jag nu åxå en bild på Marcus nya STORA kärlek. Hon är helt vild!! kastade av honom redan efter första åket...Dom är inte riktigt samspelta ännu...Det krävs ju en del träning för det.

Påtal om träning.. Idag är det exakt 6 år sedan jag och min kära man träffades hemma hos Cattis!! Vilken tur att du ordnade party den dagen Cattis!! Tänk vad mycket kul jag hade missat annars!! Jag hade ju definitivt inte fått spendera min nästa vinter i Åre....

Kommentarer
Postat av: Catharina

Du är så välkommen Ica. Vänta, visst var det så att vi är skyldiga för barn nr 1 också??? Jag hjälper till med det jag kan ;)

Kram!

2009-05-29 @ 12:04:12
Postat av: Marika

De där blir skit bra det! Höga berg,cyklar,skidor å gulliga barn!

2009-05-29 @ 18:54:37
Postat av: Mikaela

Ni har nog verkligen ett äventyr framför er! Kul att vi hinner ses innan ni åker, vi håller tummarna att allt klaffar! Kram

2009-06-01 @ 21:01:27
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Linda

Har ni hört något från lägenhetsinnehavaren än? Känns det som om ni flyttar hem eller utomlands? Roligt är det i alla fall! Det skall bli roligt att ses i midsommar och hinna snacka igen om allt som hänt sedan sist.

Kram

2009-06-03 @ 19:57:02
URL: http://buslarson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0