Tvättdag!

Idag har jag och tjejerna åkt ut till mommo och moffa med två stora IKEA påsar fulla med tvätt. Vår tvättmaskin har nämligen gått sönder! Igen! Och den här gången var det Marcus fel! Han hade knölat in hur mycket tvätt som helst, det är klart att den inte orkade centrifugera! Nu fungerar den typ varannan gång man ska tvätta. Och varannan gång hakar den upp sig och man måste starta om igen. Här i veckan höll jag på  med samma maskin hela kvällen, typ 3 1/2 timme. Man lessnar ju till slut! Nåja..vi kanske måste ta tag i problemet så småningom. Fast jag hoppas ju att den ska börja fungera av sig själv mittiallt, så gjorde den faktist förra gången, den fick vila i 2 dagar och sen fungerade den felfritt i ca 2 månader till! Fast kanske inte den här gången..
Jag undrar vad det är med oss och maskiner..allt är lite halvdant men vi kommer oss inte för att köpa nytt heller. Ta vår dator tex. den är nu 5 år gammal, EXTREMT långsam, saknar både R E ,M och mellanslagstangenten. Men den funkar ju om man har lite tålamod...Vår Tv köpte jag begagnad av Mikaela nångång under Stockholms perioden, den däremot fungerar perfekt! Så ingen platt Tv hos familjen Pettersson-ICKE! Vår DVD är åxå typ 100 år och hakar upp sig ibland..men den funkar ju. Vår kamera...jaaa..jag kan hålla på hur länge som helst! Vi prioriterar andra saker helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej fru Pettersson! Roligt med en blogg till, som Ramona skrev så är det tyvärr beroendeframkallande... Men kul samtidigt! Skönt att höra att TV:n funkar fortfarande, kram!

2009-03-14 @ 14:02:41
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej på dig! Jättekul med en blogg! Så roligt att läsa om hur ni har det. Saknar er och tänker på er. Kram från Huskvarna

2009-03-14 @ 14:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0