Under-kontroll!

Igår var jag till gynekologen, en helt vanlig rutinkontroll som man helst ska göra årligen. Jag fick veta att spiralen minsann satt där den skulle och att den gör vad den ska ( inga mera bebisar altså!). Besöket tog ca. 8 min varken mer eller mindre och gissa om jag tappade hakan när jag fick räkningen i handen 78 euro! tack och hej! Det är ju inte klokt! 70 euro för besöket och sen tar dom ännu 8 euro i "kansliavgift". Jaa..man blir ju upprörd! Det är tydligen gynekolog man borde ha blivit, snacka om bra timpenning!

Nåja..pengar kommer och pengar går..det är ju bara så. Fast det finns ju alltid roligare sätt att spendera sina pengar på.
Gå till frissan tex. det gjorde jag åxå igår, helt klart ett mycket trevligare besök! Onsdagar har blivit lite av mina sk. "fixardagar", för er som inte vet så kan jag berätta att jag 1 gång i veckan slutar lite tidigare ca14.00 och får då lämna arbetsplatesen utan mina kära små barn i släptåg. På onsdagar har jag alltid fullt upp, det ska veckohandlas, postas brev, köpas vårjackor till barnen, klippas hår och en och annan massagetid har jag lyckats klämnma in emellanåt!
Igår hade jag dock precis lastat vagnen full med mat skulle gå till kassan och betala, då ringer telefonen. Från dagis, Molly gråter och känns varm. Kan ni komma och hämta henne?! Ok. tänkte jag Marcus jobbar ca 1h från Ekenäs, syrran utan bil, brorsan är på jobb, mamma svarar inte, vad göra?! Jag såg verkligen framemot min frissatid, kände mig extremt grå i håret med ca. 2 cm utväxt = inte snyggt! Vilket dilemma...Hur ska man prioritera?! Efter att jag lassat in 1 vecikas mat i skåpen ringde jag till adgis igen och frågade hur det var med henne, då visade sig att hon hade piggant till och var påväg ut och leka. Bra! då kinde jag färga håret i lugn och ro!  Lite dåligt samvete hade jag nog..kanske hon på riktigt höll på att bli allvarligt sjuk och här sitter ego morsan och färgar håret?! Hmm..men det blev bra iallafall.. molly är pigg och glad på dagis idag och jag är fin i håret!! Och åxå glad över mitt beslut...

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag har fått för mej att man tröstar sjka barn bättre om man inte har någon utväxt...;-)

2009-04-18 @ 07:04:07
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0